Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
İki seçenek vardır... Ya köprünün üstünden çığlık atmak için atlanır ya da çığlık attıktan sonraki utançla... Deniz dibi hep aynıdır ama. Serin... Birkaç balık bakar, bazıları beğenir akşam yemeği yapar. Bencil cenaze avcıları çıkmazsa tabii ortaya... Serinlik yine de serinliktir ama. Birkaç dakika da, birkaç uzun zaman da olsa... Bir de öncesi vardır... Başlangıcı hatırlanmasa da. İnsanoğlu onu da bilmez hiçbir zaman. Bilinci ne zaman yerine gelmiştir, ne zaman dinlediği müziği anlamaya başlamıştır. Oysa ilk bilinç dar bir sıcakta şekillenir ilk kez. Hatırlanmaz... İlk serinlemeyle delice gülümsemeler etrafta toplanır. Ya da deli bunlar deyince başlar serinlik... Sonra ısınır yine hayat... Isındıkça gülümsenir, gülümsedikçe serinlenir. Bir ara da karışır birbirine gerçeği ile sahtesi. Çünkü bu sefer de ateş basmıştır. Dinginlik aramak adına iyice harlanır herşey. Sonra da dinginlikte sıkılır insanoğlu... Oysa farkında olmaz yavaş yavaş asıl serinliğin ne kadar yakında olduğunu. Sonra... Sonra daha da artar ısı... Artar... Artar... Artar... Bilgeliği körüklemeye çalışırcasına sınavlar dizer arka arkaya... Artar... Artar... Artar... Yavaş yavaş sakinlik çöker korkudan. Yeniden serinleme... Ve birgün gelir insanoğlu bu harlanma, serinleme döngüselinden sıkılır. Gerçek serinleme başlamıştır... Çünkü hileyi çözmüştür insanoğlu... Balıkların yanında, köprünün üstünde değildir olay. Neredeyse termodinamik temel yasalarını bilen uzmandır artık. Uzman mı? Ben mi? Hayır değilim... Hadi gidip köprünün üstünde çığlığımızı atalım ve eve gidip uyuyalım...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Burak M. Keskin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |