Öncelikle şunu bilmeli okuyucu, insan niçin saçmalama ihtiyacı duyar, maksat genellikle aynıdır, çöpün içinden işe yarar bir şey çıkarma umuduyla dolaşan karton toplayıcı Hüsnünün sümüğü kadar akıcıdır yalan söyleyebilme yetisi. Ivır zıvırı doldur torbana, sonra ohh, rahatsın di mi? İşte bu her zaman zannettiğimiz kadar kolay olmaz çünkü her ıvıra bir zıvır eklendiğinde taşınabilecek ağırlık sınırına yaklaşan çöp torbamız kendini boşaltacak bir konteyner arar. Bizse ona aldırış etmeyiz, hatta sitem ederiz işini yapsın diye. Oldu da delindi, tutacağı koptu, en içten küfrümüzü salarız ağzımızdan boşluğa , “ona” doğru. Yerine ulaşsın isteriz küfür ama yerinin neresi olduğunu hiçbir zaman kendimize soracak kadar cesaretli olamayız. Haşa bir sorarsak bütün bir ömür kendimizi anlık bir gaflette bulunup savurduğumuz küfrün ağırlığı altında ezilme tehlikesiyle başbaşa buluruz. Tabi iç benliğimiz zekidir, zekamızdır o, hiçbir zaman varlığına güvenmediğimiz. Biz ona ne kadar güvenmesek de o bizle yaşayan bir asalak gibi yön verir hayatımıza, kurtarır bizi yeri geldiğini düşündüğünde. Ola ki kafa tuttuk diyelim iç benliğimize , o da bizim kafamızı tutar. Bir oraya bir buraya savurur, biz çıldırıp pes diyene kadar da sallamayı bırakmaz. Büyük bir kolaylıkla yaşamımızı bu kadar kolaylaştıran iç benliğimize niye kafa tutalım ki diye sorabilirsiniz. Bense, size bu soruyu sormanızı kolaylaştıranın iç benliğiniz olduğunu söylerim kolayca. Aranan bir kolaylıksa eğer, sizin iç benliğiniz benim dış benliğim ne önemi var. Hareket ortada, fazla iteklemeye, çekmeye gerek kalmadan kayıyor işte. Ama bir gerizekalı olarak daima değer veririm zorlukla çıkmışlara, doğa onlara değer vermemiz gerektiğini söyler, ne büyük saçmalık! Niteliği tanımlayan en büyük parçası güçlükse, götünüze kazık sokup 45 derece sıcakta sıfır faktör güneşlenin, yetmediyse saç kurutma makinesinin ayarını sonuna getirip kazığın temas noktasına yapıştırın. Bu kadar nitelik de mi yetmiyor size, bende tavsiye bitmez ama inceliğim bu nokta dur diyor bana, sonraki tavsiyeleri tanrınızdan alın.