Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon |
|
||||||||||
|
"Siyaset" dendiğinde yazılan yazıları kimi zaman okumaktan imtina edilebilecek seviyede hakaretler,aşağılamalar ve saygı sınırlarını çoktan aşmış; alçak,müfteri,hain,satılmış,şerefsiz,hınzır vs.ifadelerle düşünceler serdediliyor... BU BÖYLE GİTMEZ! Gitmemeli... Siyaset,bir toplumun birbirlerine kin ve nefretlerini kustuğu alan olmaktan çıkarılıp,geleceğimizin teminatı neslimize birlikte yaşamanın sırlarını idrak ettirecek bir ilim ve ihtisas alanı olarak sunulmalıdır.Bunun da olmazsa olmaz şartı geçmişini iyi idrak edebilmekten,çağdaş dünya sistemlerini,yönetim felsefelerini tarihi süzgeçten geçirerek özümsemekle başlar.Geçmişini bilmeyen topluluklar geleceklerini tayin edemezler..bu noktada eğitimin önemi ve toplumdaki sağduyu dercesinin yüksek olması, olmazsa olmazdır.Şimdiki haliyle geleceğimizi tayin etmemiz mümkün değildir.. BU BÖYLE GİTMEZ!! Gitmemeli... Hayatı magazinleşmiş bir toplum olmaktan çıkıp sorumluluklarını kuşanan bir cemiyet haline dönüşerek gelecek çağlara mesajlar verebilmeliyiz.Fasit daire misali olan bitenden bi haber bana dokunmayan bin yaşasın diyerek, ya da "haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır!" prensibini gözardı ederek medeniyet ihdasında bulunmak iddiası saçma ve gülünçtür.Toplumun en mahrem konularına varıncaya kadar,ekranlarda mıncıklanan hassasiyetlerimizin ayaklar altında gezmesine ses çıkarmayanlar!... BU BÖYLE GİTMEZ! Gitmemeli... Sözden ziyade bildikleriyle amel etmeyi bir tarafa bırakıp,"takıl bana hayatını yaşa" gibilerinden toplum mühendisliği kuramlarına itibar edenler!... BU BÖYLE GİTMEZ! Gitmemeli... Hülasa,"eğer inanıyorsanız en üstün sizsiniz" şiarından hareketle yenilmişlik psikolojisiyle tek dişi kalmış batı medeniyetine karşı duruşu ıskalayanlar!...Bunun böyle gitmeyeceğini er ya da geç hep birlikte nasipse yaşayacak ve göreceğiz..Öyleyse gidilmeyecek çıkmaz sokakları terkederek insan ve kardeşlik şuuru içerisinde bizi biz yapan değerleri esas alacak şekilde, medeni cesaretimizi göstererek ellerimizi birbirimize uzatmalıyız.Bu eller sıkılmış yumruk değil,dost ve kardeşlik elidir.Bu gemi yol alacaksa batırmanın değil menzile en çabuk nasıl ulaşırızın derdini taşımak lazımdır... BU ANCAK BÖYLE GİDER!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali TALİP, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |