..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Soyut > bedran akan




21 Haziran 2007
Gül ve Diken  
bedran akan
Bulutlar ağır ağır yürüyor, beyaz güneşin etkisiyle kızarmış, büzürmüş, masum, öylece ağır öylece hafif. Toz kondurmamış gibi inceden rüzgar esiyordu. Yaprakların hışıltısı kuşların sesine karışıyordu. Güneş ince,narin, endamlı, ışığı keskin bir gidip bir geliyor, içimde burukluktan kalma izler sevenleri hatırlatıyor bana sevince doğayı.


:AIAB:
Bulutlar ağır ağır yürüyor, beyaz güneşin etkisiyle kızarmış, büzürmüş, masum, öylece ağır öylece hafif. Toz kondurmamış gibi inceden rüzgar esiyordu. Yaprakların hışıltısı kuşların sesine karışıyordu. Güneş ince, narin, endamlı, ışığı keskin bir gidip bir geliyor, içimde burukluktan kalma izler sevenleri hatırlatıyor bana sevince doğayı. Nazlı çimenlere basıyorum yeşil, kırmızı, mor çiçekler desen desen oyulmuş gibi toprağa öyle hoş, öyle hoş bir koku etrafa yayıyordu. Ağzımda sonsuzluğun ilk hecesi, yüreğimde eski sevgilerden kalma aşk tomurcukları, kulaklarımda acının en tiz sesi, hazin bahçelerinden geçiyorum.
Al tenli bir gül ürkmüş, korku dolu gözlerle bana bakıyordu. Sanki onca dikenin arasında bende varım diye kendini göstermeye çalışıyordu. Yaşamak buydu diyordu, her şeye rağmen yaşamak, yaşamak… Eğildim ona baktım, oda bana baktı. Yüzünde bir gülümseme ifadesi belirdi. Haline üzüldüm onu bu hayattan kurtarmak için koparmak istedim. Elimi kaldırdım, yüzü soldu, benzi attı, yalvarmaya başladı.
“Beni koparma ne olur” diyordu. “Zira herkes güzellikle arasında yaşayabilir, ancak herkes zorluklar arasında yaşayamaz”
Hayatın zorluklarına dayandığımız gibi dayanmak istiyordu. En son nefeste bile hala yaşama ümidi kalmış biri olarak kalmak istiyordu. Onu kendi haline bıraktım. O an yüzüme baktı güldü. Çevresinde sesini duyurabileceği bir gül bile yoktu, başını kaldırmak istedi dikenler izin vermedi. Zorladı, al teninden terler aktı. Son bir hamleyle başını kaldırabildi de ne yazık ki kendisine hayat veren, neşe veren dalını da koparmıştı. Yere yuvarlandı ani bir hareketle yere düşmeden onu aldım. Yaprakları gittikçe soluyordu. Belli ki son nefesini veriyordu. Yüzüme baktı derin; acı,huşu, kalbi tınaz; duygulu, beşikten çıkmış bir çocuk gibi sessiz, tedirgin etrafına bakmakta sesi ince, nazik, kısık: “yaşamak” diyor daha da konuşamıyor….
Başımdan aşağıya bir kova soğuk su dökülmüş gibi bütün vücudum irkildi. Hayaller dünyasında yaşıyormuşum meğer dedim kendi kendime işte asıl yaşamak ve işte asıl ölmek duygusu… sarıldım hayata tutundum hayatın en acımasız taraflarına tutunduğum gibi bu vefasız ömre…..
Gözümü açtığımda güneşin camdan yansıyarak bedenimdeki soğuk izleri silmeye çalıştığını gördüm, duvardaki saatin hiç durmadan çalıştığını fark ettim. Yaşamanın bir gayesi bir sebebi olmalı dedim. Kalktım yeni bir hayata başlar gibi başladım hayata atılmaya….



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bilirim Gelmezsin [Şiir]


bedran akan kimdir?

duygusal, duygusal ve yine duygusal

Etkilendiği Yazarlar:
erasmus, gogol,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © bedran akan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.