..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sevgi ve Arkadaşlık > atilla tibet




31 Mayıs 2007
Karasal İklim Düşleri  
atilla tibet
yaşayan her nefesin bir anısı vardır yalnızlıkta. umutları, düşleri ve elbette kaçınılmaz anları. bir uçurtmanın kuyruğu gibi sanki umut. yerde de olsan gökyüzünde de olsan ayrılmıyor arkandan.


:BAFA:
Öylesine bir zaman işte. Denizlerin ötesinde, bulutların üzerinde ve ağaçların gölgesinde bir yerde…
     Uzak bir ülkenin bu unutulmuş şehrinde yaşlı bir adam konuşuyordu şimdi. Durup dinlenmeden, bir nehir gibi akan gözyaşlarını silmeden ve acısından üstün bir sevgiye bağlı ince bir tebessümle anlatıyordu her şeyi. Kollarının arasında sıkıca tuttuğu kafesin içindeki kederli saka kuşuna bakarak söylüyordu sözlerini. Ve bir ayrılık türküsü gibi akıyordu kelimeler ağzından.
     Sahip olunabilecek en güzel şey olan dostluğun paylaşabileceği şeylerdi anlatılanlar. Kimi zaman mavi bir umut teknesiyle yola çıkıp, sonsuzlukta ki bir limanın üzerinde bekleyen bir sevgiliye ulaşma hayali, kimi zamansa hiç bitmeyecekmiş gibi görünen bir seferin son günleriydi anlatılanlar. Yaşlı adam konuşuyor, yüreğiyle beraber sıkıca sarmaladığı saka ise kendine özgü bir kederle dinliyordu ihtiyarı.
     Yaşamayı anlatıyordu yaşlı adam. Ülkeleri, savaşları, gezegenleri ve insanları anlatıyordu. Sevgiyi, üzüntüyü ve nefreti anlatıyordu sakaya. Çaresiz mısralardan meydana gelen bir aşk şiiri gibi yaşadığı hayatı, yorgun yaşlı bedenine aldırmadan şimdi genç ve çılgın bir şair ruhuyla anlatıyordu dostuna. Renkler yeniden renkleniyor ve iki gerçek varlık arasında ki bu bağ güneşin ışıklarıyla beraber bambaşka bir hayale bürünüyordu. Ölümü anlatıyordu. Bir gün herkesi alıp götürecek, bu çelimsiz bedenleri dünyadan silecek olan ölümü gösteriyordu sakaya. Ve bir gün yeniden buluşacakları anın umudunu çiviliyordu bu kanatlı masum varlığa. Artık yalnız olmadığını, şu nesli tükenmiş, ruhu bozuk insanlardan oluşan yalnızlar diyarında bile onun dostluğunu asla unutamayacağını söylüyordu. Saka dinliyor, dinledikçe de susuyordu. Çünkü o söyleyeceklerini yeni dünyasına saklamıştı. Onun yeni dünyası ise bu bozuk yalnızlar diyarının ötesi olacaktı. Burada ki tek anısı ise şu an kendisine hayatı anlatmakta olan karşısında ki ihtiyar bedenden başkası olmayacaktı.
     Artık gitme vakti gelmişti. Sürekli yinelediği birkaç tavsiyeyi tekrar söyledi dostuna.
     -‘İnsanlardan uzak dur.’dedi. ‘Yeryüzünde kendine inanmadan asla başkasına güvenme! Kendine aşılayacağın umut, hayatının da kaynağı olacaktır.’
     Yaşlı adam artık susmuştu. Gözleri donuk bir göl gibi berraklaşmış ve taşkın yüreği hemen hemen durulmuştu. Boğazında düğümlenen şey onu konuşmaktan alıkoymuş ve bu derin sessizlik anı da acısını iyiden iyiye hissetmesine sebep olmuştu.
     Kafesin kapağını açtı. Saka ince bir ürpermeyle dışarı doğru usulca süzüldü ve doyasıya bir sevinçle çırptı kanatlarını. Biraz sonra da yaşlı adamın beyaz tenine kondu. Vedanın bu son serzenişini sunduktan sonra da gökyüzünde, bulutların ötesinde kaybolup gitti…
      Öylesine bir zaman işte. Denizlerin ötesinde, bulutların üzerinde ve ağaçların gölgesinde bir yerde…

Annesinin yanında masum bir kedi gibi bekleyen uzun saçlı ufak bir çocuk, bir ara kafasını kaldırıp yolun kenarında ki, dikenli tellerle çevrili duvarın öbür yanına baktı. Beyaz tenli yaşlı bir adam, kucağında bir kafesle oturmuş sanki inceden bir ağıt yakar gibi kendi kendine konuşmakta ve dolu gözlerinden yaşlar süzülmekteydi. Az sonra da güzel bir kuşun ihtiyarın çevresinde dolandığını gördü. O güzel kuş önce kanatlarını heyecanla çırptı ve sonra da gökyüzünün mavi rüyaları arasında kaybolup gitti. Yaşlı adamsa bir türkü tutturdu. Bundan sonra da çocuk, büyük insanların acıyan gözlerle yaşlı adama baktıklarını gördü…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve arkadaşlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Küçük Prens

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uydurukname [Şiir]
Kızarmış Ekmek [Şiir]
Sen Gibi Diğerleri [Şiir]
Güzel Kız [Şiir]
Belgisiz Aşk Zamiri [Şiir]
Aşk Eşittir Soru İşareti [Şiir]
Aşkım Semiramis [Şiir]
Üfürükten Teyyare [Şiir]
Sudan Öteye Laflar Zinciri [Şiir]


atilla tibet kimdir?

hiçbir şey düşünmüyorum, hiçbir şey ummuyorum. özgürüm. . .

Etkilendiği Yazarlar:
antonio-saint exupery,shakespeare,orhan veli,aziz nesin,kemal tahir,oğuz atay,dostoyevski,leonardo da vinci ve kuşlar


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © atilla tibet, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.