..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Ali Cenk Özkasım




10 Mayıs 2002
Hayal  
Ali Cenk Özkasım
Nasıl alabilirler senden sevdanı, hele hayallerini...


:BHIF:
Soğuk duvarları olan bir ev. Kapının eşiğinde asılı duran siyah bir palto o da ıslak. Eskiden peynir tenekesi olan fakat bu evde mühim bir sehpa vazifesi gören etajer. Şimdi üzerinde bir saat taşıyor. Yanında duran yatak böyle bir evin olmazsa olmazı. Tahta masa tamamlıyor dekoru. Çağa ayak uyduran mahalle kahvesinden yerlerine renkli plastikten masalar geldiği için atılan fakat yaşamına bu basit evde anlam bulan tahta bir masa, kırık sandalyesi ile beraber.
Bir çift kömür renkli göz süzüyor evi. Bu basit oda da ne kadar çok şey görüyor ve hissediyor. O gözler sanki onlarca yılda geçiyor rutubetten dökülen soğuk duvarlardan, kapıda asılı duran paltodan ve diğerlerinden. Yağmuru dinliyor kömür gözlerin sahibi bir ritm yakalamak istercesine şıkırtılarda. Sonra gülümsüyor birden yağmurun düzensiz tınısını kendi yaşamını anlatan bir melodiye benzettiği için. Biraz daha yana doğru kayıyor, kaba etine hücum eden isyankar yayın darbelerinden kurtulmak için uzandığı yatakta. Sararmış parmaklarının arasında duran izmaritleşmiş sigarasından son bir nefes çekiyor adeta tükenen hayatına bir iç çekiş misali. Dumanını mavi bulutlar yaparak gönderiyor rutubetten dökülen duvarlara ve o duvarları bulutlara yatak olan yağız dağlar olarak hayal ediyor. Güneşi hissediyor bulutların arasında. Aniden bir ürperti sarıyor, ılık bir rüzgar esiyor o dağların eteklerinden. Menekşelerin kokularını taşıyor bu esinti. Oracıkta uzanıyor, yemyeşil ufka doğru uzanan çimenlerin üzerinde. Renklerin ahengini dinliyor. Tepeleri grimsi, etekleri yeşil yeşil köpürmüş dağlara eşlik eden bulutları, mavi gökyüzünde gezinen nilüferleri hayal ediyor. Güneşin maviye kattığı sarımtırak sıcağa çeviriyor yüzünü. Hafif bir esinti çiçek kokuları ile süslediği tertemiz bir hava getiriyor. Taptaze. Bir dirilik geldiğini hissediyor bedenine ve zihnine. Gözleri kapalı düşlüyor. Gülümsüyor.
Aniden çekildiğini farkediyor bir vakum tarafından şiddetle ve hızla. Girdabın içinde görüyor kendini. Sonsuza ve karanlığa doğru düşüyor. Kalbi buruluyor, tebessümü yitiveriyor. Gözlerini açmak istemiyor.
O kömür gözler süzüyor tenekeden sehpayı. Üzerinde duran saate düşüveriyor gözleri. Duvarları soğuk bir ev. Tahta bir masa ve kırık sandalyesi.
Hayatının güçlüklerine kafa tutuyor düşlerinin yardımı ile. Kimsenin kendinden çalamadığı hayalleri ve sıcacık yüreği ile..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrılık


Ali Cenk Özkasım kimdir?

astroloji balık burcunu ters yöne gitmekte olan iki balıkla tasvir etmekte ne kadar haklı olduğunu kanıtlamış şahsımla. O iki yön arasında kalan herşeyi yaşamak ve hissetmek olağanca şiddetiyle, keyifle; İşte ben. . . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ali Cenk Özkasım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.