..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Benim yaradılışımda fevkalade olan birşey varsa, Türk olarak dünyaya gelmemdir. - Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Ali Zarin




21 Nisan 2007
Yalnız Kalabalıklar  
Ali Zarin
Çok olduğumuz için mi bu tekliğimiz? Çok olduğumuz için mi bu yalnızlık? Dört kişi bir adada kalakalsaydık üç arkadaşımız olurdu. Ama dört milyonluk bir şehirde neden üç arkadaş bulamıyoruz? Bu kalabalık şehirde dost bulamayıp da köpek gezdiren insan sayısı o kadar çok ki...


:AGBE:


Yanından geçerken gülümsemediğimiz, bir günaydını esirgediğimiz için bizim olmayan o kadar çok dost kaybettik ki. Henüz bizim olamadan o kadar çok arkadaş yitirdik ki.
Hayatımız boyunca milyonlarca insan tanıma fırsatını elimizle teptiğimiz içindir ki yapayalnız akşamlar yaşıyoruz. Bugün bir insan daha tanımadığımız için belki bu yalnız başına kalışımız. Oysa biz bunu hep yaptık. Bir altın madeninde yaşadık ama o altınları hep birbirimize taş niyetine attık. Maymunların düşmanlarına muz attığı gibi...
Çok olduğumuz için mi bu tekliğimiz? Çok olduğumuz için mi bu yalnızlık? Dört kişi bir adada kalakalsaydık üç arkadaşımız olurdu. Ama dört milyonluk bir şehirde neden üç arkadaş bulamıyoruz? Bu kalabalık şehirde dost bulamayıp da köpek gezdiren insan sayısı o kadar çok ki...
Hazinenin nerde gömülü olduğunu neden herkes biliyor da hazineyi çıkarmaya kimse yanaşmıyor.
Önümüzden geçen bu kalabalık neden seni görmeden yürüyor. Ya da beni veya diğerini...
Her biri bir elmas olan bu insanları neden eğilip de almıyoruz yerden... Az değiliz de ondan...
Bu kalabalık ölümsüz olmak kadar sıkıcı ve kıymetsiz çünkü. Çok seçenekli bir kalabalık insan yığını karşısında o kadar hovardaca harcıyoruz ki. “Aman canım başka insan mı yok” dediğimiz bir seçenek çokluğu bizi insan yok yalnızlığına itiyor. bu yüzden çoğuz ve bu yüzden tek başınayız. Ne yazık.
Oysa hepimizden yalnızca bir tane var....

ALİ ZARİN
2005 - ANKARA



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bahar Geldi Otuz Beşinde [Şiir]


Ali Zarin kimdir?

Birileri yaşar hayatı, birileri yazar. Birileri içine çekerken okyanus rüzgarını birileri fotoğrafını çekme telaşındadır. O anı yaşamak yerine yaşatmak için ardımızdakilere , yaşamaktan vazgeçmek ne kadar akıllıca bilmiyorum. Ama birileri yaşarken yazmak tercihimdi.

Etkilendiği Yazarlar:
Nikolay Çernişevski


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ali Zarin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.