"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Hergün yeni bir şeylerle karşılaşıyorum, alıştığım sadece şaşırmamak oluyor. Sanırım en sonunda taşlaştım. Taştan bir kahraman ya da bir yudum suyla yıkılıverecek kumdan bir kaleyim şimdilerde... Bir düşünmeyeye başlasam öleceğim sanki...Sabah uyanınca ölüden beter bir yaşanmışlık yapışacak ellerime ve silip atamayacağım hayatımın köşesine sıkışıp kalacağım... Git gide uzaklaşan yollara düşüyor aklım. Geri dönemeyeceğmi bildiğim griliklerin içinde simsiyah bir leke gibi sürükleyeceğim kendimi. Kendimin istemediği bir ben ve tüm benlerin içinde olamayan hiç kimse! Hayalsiz gecelerin günleri gece yapan yorgunluğuyla başa çıkmaya çalışıyorum. Ve her gün bir önceki günden beter bir vazgeçmişlikle alışıyorum hayata. Söylediğim ilk şarkıyı 20 yıl sonra dinlerken, buruk bir neşeye katıyorum kendimi... Çocukluk ah! çocukluk diyorum, iyice burkuluyorum. Çocukluğunu düşününce gülümseyen, şen şakrak anılar anlatanlardan olamadığımı düşünüyorum. Kırılıyorum hayata, hayat benim umrumda da... İlk sevdiğim geliyor aklıma, pişman oluyorum. Bir zamanlama hatasına gömdüğü en güzel zamanlarım...Keşkeler geliyor dilime, kızıyorum, kovuyorum gecemden çocukluğumu.... Çocukluğum ağlıyor. Bense donuk bir kırmızıda gözlerime yanıyorum. Artık ağlayamayan gözlerimin acısına veriyorum vazgeçmişliğimi... Ağlayamamak aslında gülememenin işareti mi? Yoksa iyice melankollik bir taş mı oldum artık, bilmiyorum... Zaten biliyorum diyebileceği ne var ki...Olurda demeye kalksam, inansam boşluğa gelipte bir şeylere, görülmeli sonu... Sahip olduğum ilk hayvanın ölümü geliyor aklıma... Nasıl üzüldüğüm, bir daha sevmem deyipte yeni gelene deli gibi bağlandığım... Sonra o da ölmüştü, bir yenisi daha geldi, hiç sevedim... Ve şimdilerde kendime kaçamak bakışlar atmaktayım... Kaç kere ölmüştüm? Kaç defa yeniden başlamıştı hayat ve ben engel olamadan aynı sona gelip çatmıştı? Bir daha sevebilcek miydim peki kendimi...? Bir sigara yakıyorum gecenin karanlığında kıpkırmızı. Duman oluyor ellerim ve tutunamıyorum hayata hiçbir dalından, sanki tutunacak dal varmış gibi... Bu umutsuzluk yakışıyor mu yarına? Zaten ne yakışır bilir miyim ki ben... Ne zaman yakışıyor sevdama, ne çocukluğuma mutluluk, ne de ben bu vazgeçmişliğe! Sadece geceye ait umutsuzlukları bürünüp koca bir gece oluyorumda, ne gün fark ediyor, ne hayat bu uyumsuzluğumu... Yolların üzerinde kalıyorum simsiyah, kendimden geçiyorum...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © özlem, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |