..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Anı > Abdulmuttalip Onay




8 Ocak 2007
En Büyük Enayi, Başkasını Enayi Sanandır.  
Kerizlere ders

Abdulmuttalip Onay



:BJEE:
Sayın Yetkili;

Yazılarımı bir gün olsun ana sayfanızda göstermiyorsunuz. O halde, ben enayimiyim size yazı yollayayım? Sizden en az beş kat daha zekiyimdir, alçak gönüllü numaraları yapmayayım.

En büyük enayi, başkalarını enayi sanandır. Aynaya bakın, enayinin dik alasını göreceksiniz.

Yazılarımı sizin üç kağıtçılığınızı görür görmez, derhal sildim. Bir daha gözüm sizi görmesin, defolun sahtekarlar! Geçen sefer de yazılarımı ana sayfanızda bir gün bile göstermemenizin şerefle, karakterle ilgili kısmını bir açıklayın, ondan sonra site işlerine soyunun.

Yazıklar olsun size ve varsa sizin gibilere...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Abdulmuttalip Onay kimdir?

Medeni insanların medeniyetsizlikleriyle tüm dünyanın dikkatlerini üzerine çektiği ülkesinin, Tekirdağ ilinin Çorlu ilçesindeki 1965 tarihli doğumunu milat kabul eden, içinde bulunduğumuz Abdulmuttalip'den sonraki 41 yılında halen Ankara'da yasayan; evli (80 metrekare) ve bekâr yazar, ilkokul ve ortaokul eğitimini memleketi Giresun'da tamamladıktan sonra, Kuleli Askeri Lisesi, Kara Harp Okulu Hukuk ve Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümlerini bitirerek, ortaokul veya liseden terk olmadığı için usta romancılık hakkini kaybetmiş; kulak kireçlenmesi rahatsızlığından malulen emekli olarak, hemşerisi olmaktan gurur duyduğu Aziz Nesin gibi ordudan atılmadan, yüzbaşı rütbesindeyken emekli olmuş; basit bir operasyonla kulağı mükemmel hale gelebilecekken, “çevremdekiler, nasılsa duymayı istemediğim kötü şeyleri, hem de küfürlü biçimde konuşuyorlar” diyerek işitme kaybının artmasını isteyen, operasyonu belki de özel kuvvetlerin yapabileceğinden endişelendiği için ameliyat masasına yatmayan; borsadan para, yazmaktan huzur kazanan; issizliği is edinmesine rağmen, mesleğini “akil, fikir üretmek, geliştirmek, pazarlamak ve yaymak” diye tanımlayan; sivri yazılarını okuyanların raptiyeli koltuğa oturmuşçasına tepki vermeleri yüzünden, doktorların “kendi haline bırakın” dediği gerzeklere imrenen; küçükken menenjit geçirmediği halde, ne doyduğu ne de doğduğu yere ait olmayan futbol takımlarından birini gençlik yıllarında destekleyen; kutuplarda gece ve gündüzlerin altışar ay olması nedeniyle nasil oruç tutulabileceğini on yasindan beri düsünen; iyi Ingilizce ve güzel Fransız kızlarına laf atabilecek kadar da Fransızca bilen; hâkimin “idam” kararını, “bu da bana ders oldu” diye değerlendiren sanik gibi yaşadıklarının analizini yapan; küçük olaylardan büyük sonuçlar çıkarabilen; basarili borsacı, örnek hayvan sever, ideal sporsever ve dünya vatandaşı olma iddiasındaki yazar; havada sekiz takla atarsa veya goldenretrieverlerin pabuçlarını dama atarak ağzıyla kus tutarsa ya da bir posta güverciniyle yan yana uçarak ona yol gösterirse, ancak yayınevleri ve edebiyat dergilerinin dikkatini çekebileceğini biliyor. Aslında, askerliğinde “Dikkat! Komutan sagdaaaa!” seklinde çok dikkatler çektiği için bu konuda şanslı olduğu söylenebilir. Birisi beğenilip de birliktelik sağlanılınca, yani birbirleriyle kavuşma olayı gerçekleşince “ask” olmadığına inandığı için, eserlerinin yayınlanmamasıyla yayıncıların onlara âsık olabileceklerini düşünüyor. Babalarımızın, annelerimizi sevdiklerini söyleyip, burada yazamayacağımız kadar ayıp faaliyetlerinin sonucunda dünyaya geldiğini bildiği için, vatanini, milletini, dinini, diyanetini sevdiğini söyleyenlere hep kuşkuyla bakan yazar; dünya görüşleri ne olursa olsun, fikriyle zikri bir, bilinçli ve samimi herkese hoşgörü ve saygıyla yaklaşmakta ve en büyük risk, risk almamaktır; risk almak da hisse senedi almaktır, karekök almak değil, seklinde bir dünya görüsünü benimsemektedir.

Etkilendiği Yazarlar:
Aziz Nesin, Victor Hugo, Charles Dickens, Emile Zola, Cengiz Aytmatov, Yaşar Kemal


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Abdulmuttalip Onay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.