..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Ahmet Taylan




8 Ocak 2007
Kardeşim Dolunay  
Ahmet Taylan
Bu yazı başka bir kişiyi anlatıyor gözükse de asıl kahramanı tam olarak benim. Edebi değeri vardır veya yoktur; çoktur veya azdır farketmez. Sonuçta bendir, benimdir...


:BJJD:
                    

Gözleriydi asıl garip olan;                              İki simsiyah öz ve birer beyaz süt tabakasının toplamından oluşan simetrik elipsler…     İrisin milyonlarca küçük renk partikülüyle hayat bulmuş o yeşilin en alacalı motifleri, sanki beyaz ışığı bambaşka bir renkler aleminin kapısında karşılıyor ve ona muhteşem nitelikler kazandırıyordu.     Üstte simsiyah kirpikleri; birer yelpaze misali birbiri içine geçen titreşimli göz kapakları vardı. Bunlar birkaç saniyelik periyotlarla açılıp kapanırken korneayı daimi bir şekilde nemli tutuyordu. Bu gözleri anlatması zordu, o doğallığın bıraktığı eşsiz zarafetin arkasında nakış nakış bezenmiş farklılıktaydı ışıltısı. Hani eski çağların gizemli tütsüleri olsa, o iki yoğun küreden taa ruhunun derinliklerine ulaşırdı.          Önce yavaş yavaş yukarı kalktı bu gözler; derin bir iç çekiş ile genişlediler birden. Şimdi ise sabit bir şekilde denizin ufkuna odaklanmışlardı. Gözkapakları oynamıyordu artık. Sadece gözbebekleri, havada çapraz yollar çizerek uçan bir martının rotasını izliyordu.               Evet gözleriydi asıl garip olan; ya da aslında tüm bedenine o tanımlanamaz farklılığın yayıldığı birer çıkış noktasıydı. Belki de asıl garip olan, zihninin derinliklerinde yatan kişilikteydi. Gözler ise bunu dışa vuran gümrük kapılarıydı.          Oturduğu banktan kalkıp kaldırımın deniz kıyısındaki kayalıklarla birleştiği sınırda, ayak uçları havada kalacak şekilde durdu. Bir martı olmak istedi bir anda; çöpte balık arama pahasına. Ya da içindekileri denize dökebilmek… Her birini birer martı misali denizden göklere uçurabilmek…          Dikkati, deniz kuşlarından kayıp sol kulağının arkasında güneş ışınlarının bıraktığı yoğun yanma ve sıcaklık hissinde toplandı. Neredeyse iki saattir aynı noktaya bakıyordu hem de İstanbul’un Temmuz güneşi altında...                                   “Adım ne?”                                   Anlamsız bir soruydu ama geçmişti aklından işte. Cevabı aynı anda geldi. Sanki tanıdığı-tanımadığı binlerce kişi hep bir ağızdan ismini haykırıyordu. Babaannesinin koyduğu o beş harfi aklında o kadar tekrar etmişti ki bir yerden sonra harflerin birbiri içine geçip anlamsız ses ve şekil yığınlarına dönüştüğünü fark etti. Aklı kendisiyle oyun oynuyordu adeta.                     Sıcak bir yaz meltemi yüzünü okşayıp geçerken, kimliği üzerine derin bir sorgumla yapıyordu. Artık karar vermeliydi ya da o öyle olması gerektiğini hissediyordu. Aklından daha önce de defalarca geçen o soruyu tekrar sordu:                              “Nereye aidim?”                                   Kendilerini işkence misali ibadetlerle dünyadan soyutlayıp ruhani dehlizlerin derinliklerine daldıran insanlardan; hayatı her akşam gidilen ve birer gövde gösterisi misali; ışıltılı avizeler altında, kristal bardaklardaki şık insan akislerinden muhteva olmuş sosyete partilerinden ibaret sanan insanlara kadar… Sanki dünya üzerinde üstlenilecek her türlü hüviyete bürünebilmişti saniyeler içinde. Zaten her zaman ‘plastik’ bir ruha sahipti. Evet ve çok da severdi bu tabiri.                          Kimi zaman soğuk bir Arnavut kaldırımına yayılmış bir berduşun hayattan bezişini yüreğinin taa derinliklerinde hisseder; kimi zaman ise, küçücük bir çocuğun mağaza vitrininde gördüğü kırmızı arabaya karşı duyduğu anlatılmaz sevgiyi tahlil ederdi kendinde.                         Nereye aitti? Ya da bu aitlik kavramı öyle kalın çizgilerle belirtilebilecek kesinlikte miydi? Esas olan kendini bir şeylere, bir yerlere ait olmak zorunda hissetmesi miydi; yoksa bunun bir zorunluluktan öte doğal, fıtri bir ihtiyaç oluşu muydu? Her iki sebepten de biraz vardı galiba.                    Esasen, insanın tüm varlığıyla bir yere ait olabileceğini pek sanmıyordu. İçerisindeki bin bir soyut olgu, ruh coşkunlukları, değişken hisleri, anlamlandıramadığı duyguları, yüreğinin bir tarafına batan eski acıları… Hepsi ama hepsi ayrı ayrı başkalaştırıyordu benliğini. Yine içindeki her bir düşünce zerresi, varlığını ayrı bir yöne çekiyordu. Kendisini tam anlamıyla bir yere ait hissetmesini engelleyen de buydu. Fakat tüm bunlara karşın oturttuğu kesin çizgileri de vardı ve davranışlarındaki asıl belirleyici etken de bu çizgilerdi.          Yaşama amacının belirli olduğunu biliyordu ve sıradan tanımlamaların çok ötesinde hissediyordu bu amaçları.               Onun için ‘iyilik’ kavramı, klişe ve dar kalıplarından kurtuluyor; mutluluğun, iç huzurunun en önemli ve değerli anahtarı konumuna geliyordu. Üst katta oturan Ayşe Teyze’nin pazar torbalarına yardım ederken, kollarında oluşan yorulmanın verdiği fiziksel acıyı, yaşlı teyzenin gözlerindeki minnettar bakışlar siliyordu.‘Sevmek’ de içinde iyilik duygusu kadar geniş yer kaplıyordu. İçindeki sevgi çeşitlerini öyle güzel grupluyordu ki; herkese hak ettiği sevgiyi en uygun tarzda gösteriyordu. Sevgiyi şekillendiriyordu zihninde. Yaradanına karşı duyduğu sevgi hayranlıkla bezeliyken; her gün aynı köşede insanlara el açan dilenciye karşı duyduğu sevgide merhamet baskındı. Sevmeyi seviyordu çünkü bu kendisine mutluluk veriyordu.      Aslında anlıyordu…. Aslında zaten hep bildiği ama perdeler arkasında tutmayı yeğlediği şeyleri sonunda kendine kabul ettiriyordu galiba.     Artık anlıyordu; gereksiz bir aitlik sorgulamasına girmeyecek; hissettiği gibi ama yaşam çizgisini oluşturan ana unsurlardan sapmadan yaşayacaktı…                    Gökyüzünde daha yeni beliren ışıl ışıl dolunaya daha bir sevgiyle baktı ve içinden: “Bundan böyle ben senin küçük kardeşinim” dedi. Zaten adı da Hilal değil miydi?






                                                                                     




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zıtlık [Şiir]
Abaküs [Şiir]
Su ve Ben [Şiir]


Ahmet Taylan kimdir?

Çok sık yazmam. Yazma amacımı kendime sorduğumda da aldığım en temel cevap, bu eylemin bana gerçekten farklı bir duygu tattırıyor olmasıdır. Bir diğer uğraşım, sorgulamak. Bir yandan psikolojimi törpüleyip beni güçsüzleştirirken; diğer yandan beni ben yapan en temel yapı elemanım. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Peyami safa, Cahit Sıtkı Tarancı, Necip Fazıl Kısakürek, Orhan Kemal, Flaubert


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Taylan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.