..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Yasemin Uzsayılır




28 Aralık 2006
Hayatı Kullanma Kılavuzu  
Yasemin Uzsayılır
Geriye dönüp baktığımda, ne çok istemiştim hayatı kullanma kılavuzum olmasını.Her bebek dünyaya geldiğinde ona sunulan bir kılavuz olsaydı, eminim benimki Urduca olurdu herhalde.Yok yok Urduca çevirisi mümkün olan bir dil, yeryüzünde kullanılmayan bir dilde olması daha mümkün.Söz konusu bensem.


:BJDE:
Geriye dönüp baktığımda ne çok istemiştim hayatı kullanma kılavuzum olmasını. Her bebek dünyaya geldiğinde ona sunulan bir kılavuz olsaydı, eminim benimki Urduca falan olurdu herhalde.Yok yok Urduca çevirisi mümkün olan bir dil, yeryüzünde artık kullanılmayan bir dilde olması daha mümkün. Söz konusu bensem!

İlkokulda bana satranç oynamayı öğreten amcayı yenmiştim ,ilk seferinde.Bir daha benimle oynamadı tabii.Tenis dersi alıyoruz kız kardeşimle.Çok da hevesliyiz hani. Nerden bilebilirdim ki; ‘Topu bana doğru sertçe at!’ Diyen tenis hocamı en münasip yerinden isabetleyeceğimi.O da benimle oynamak şöyle dursun satranç oynamayı tavsiye etmez mi. Ambulans çağırın! Diye bağırdıktan sonra. Meğer ilk vuruşta dışarı atmam gerekiyormuş.Bu herhalde kılavuzda yazıyordur.Ve bende yok.Ailemden uzak,kız kardeşimle ilk tatilimizi saymıyorum bile. Biri bana nasıl olup da daha ilk gece bir insanın gözünün şiştiğini, dudağında ani hava değişiminden egzema çıktığını ve sırtının tutulup tam bir kuazimodoya dönüştüğünü açıklayabilir mi acaba! Ya 45 derece sıcakta pansiyonların tümünün dolu olması.Yeri olan pansiyoncunun ‘Bu gece çok eğlenicez’ deyip sinir sinir gülmesine ne buyurulur ! Sonunda sıcak suyu olmayan 3 yıldızlı bir otelde bulunan bir yer ve uyku. İşte tatil diye buna derim ben.En azından kız kardeşimi çok eğlendirdiğim kesin. Kuazimodoyla tatile çıksam ben de eğlenirdim.Yan yana duran iki kişiden birine adres sorarım yanlış yol tarif eder.Bir müddet aradıktan sonra diğeri ile tesadüfen karşılaşırım yolu bildiğini ama ona sormadığım için söylemediğini öğrenirim.Yine bir yol sorma vakasında Ankara’nın göbeğinde Türkçe bilmeyenleri denk getiririm. Yine kız kardeşleyizdir ve yine çok eğlenir.Mitinge katılırız ,annem gölgede durmak ister ve bir pankartın altını uygun bulur.Gözlerimi kısarak ,zar zor okurum yazıları.Anne T...O yazıyo, tutuklatcan mı sen bizi ya!

Sonunda bunların çok hoş olduğunu kavramam yolun yarısına tekabül etti. Değişen ne mi?Bir şeyi fark ettim.Benimle birlikteyken pek çok kişi eğleniyorsa ben mutluyum demektir.Mutluydum her zaman aslında.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yasemin Uzsayılır kimdir?

Yaşamdan alınacak ne kadar güzel şey varsa almalı diyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum herkesten bir şeyler almaya çalışırım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yasemin Uzsayılır, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.