Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine... |
|
||||||||||
|
Kilosunca altın verdim inanma! Bağlamaya ip istedim birinden Tüm paramı buna serdim inanma! On beş urgan aldım parası peşin Boyu uzun, göğe değiyor düşün Işığını göremedim güneşin Gölgesine çadır kurdum inanma! Dört vinç geldi yüklemeyi denedi Kalkmadı yerinden tutmuş inadı Zorlarken çizildi, dizi kanadı On saatte ancak sardım inanma! Beş kamyonla zor taşıdım köyüme Üç yüz adam tutmak benim neyime? Yol masrafı fazla geldi dayıma Borca sokup biraz kırdım inanma! Kamyonlar peş peşe köye varınca Etrafını halay, bando sarınca Ah nasıl şımardı bizim karınca Utancımdan yere girdim inanma! Yaptığını herhal fazla kınadım Sonra gidip konuşmayı denedim Sinirlendim hızar ile enedim Sekiz günde sona vardım inanma! Neyse ki sonunda avluya geldi Sanmayın ki ahır içine aldı Acıdım zavallı dışarda kaldı Altı sene kazak ördüm inanma! Ne yapayım bu koskoca hayvanı Bir günde bitirdi bütün samanı Boynuna geçirdim demir palanı Pulluk takıp tarla sürdüm inanma! Sulamaya Van Gölü'ne götürdüm İki günde kaynağını bitirdim Millet ayaklandı geri getirdim Ferhat gibi dağlar yardım inanma! Yaz gelince yünlerini kırktırdım Yünü ile on bin çadır diktirdim Yemi için tüm Harran'ı ektirdim Epeyce kendimi yordum inanma! Irgatlar çalıştı bizimki yedi Daha fazla verin diye bekledi Kazancımı bir kediye yükledi Abdestsiz namaza durdum inanma! Usansım elinden ipini çözdüm Sonra pişman oldun peşinde gezdim Oturdum adına bir destan yazdım Farzet ki bir rüya gördüm inanma!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kenan ÇARBOĞA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |