Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Bu ülke kadınları için çok şey yapan yürekli kadın güle güle, Türkiye kadın hareketinin en büyük öncüsü, Atatürkçü kadın güle güle, Her hareketiyle yeni devrimler başlatan devrimci kadın güle güle, Mahkeme kapılarının bile yıldıramadığı, başı daima dik duran onurlu kadın, güle güle… Bu ülkede; otel tuvaletlerinden içeri açılmış gizli odalara fuhuş yapmıyor diye kapatılan kadınlar var! Bu ülkede; kızları, hatta torunları yaşındaki çocuklara tacize hatta tecavüze yeltenenler var! Bu ülkede; karısını, kızını döven aydınlar, milletvekilleri, öğretim üyeleri, sanatçılar var! Bu ülkede; töre cinayetleri yüzünden öldürülen gencecik kızlar var! Bu ülkede; bu sorunların karşısında dimdik durabilen DUYGU vardı ama artık yok!!!! İnanıyorum ki; bu alanda yetiştirdiğin bir çok genç, bu bayrağı hep daha yukarılara taşıyacaklar! Kuruluşlarında büyük emek verdiğin kadın dernekleri, dileriz ki; senin çizdiğin çizgide bu sorunlara parmak basarlar. Sen bu konuda bulunmaz biriydin Duygu. İnan seni biz çoook özleyeceğiz. Sevgili Duygu Asena’yı tanıyabilmek çok güzel bir şey. Onu tanıdığım için kendimi şanslı hissediyorum. Bir gün Ankara Mülkiyeliler Birliği’nin bahçesinde yemek yiyoruz. Duygu geldi ve ayağa kalkıp “Hoş geldin Duygu abla” dedim. Baktı yüzüme ve o güzel gülüşüyle “benim gibi güzel bir kadına abla niye diyorsun bana sadece Duygu de” diye takıldı. O günden beri Duygu abla benim için sadece Duygu olarak kalmıştı. Benim yurt dışına gittiğim günlerde kopmuştuk, ulaşamamıştım uzun süre. Yıllar sonra bir gün telefon açtığımda sesinin tonu beni öyle mutlu etmişti ki anlatamam. “yeni aşklar yeni şiirler yok mu kral’ım?” dediği sesini hiç unutmadım. Güzel kadın, güzel insan bu gün aramızdan ayrıldı… Türkiye’de hep konuşan ama bir şey yapmayanlardan değildi Duygu Asena. Hem konuşurdu hem de bir şeyler yapardı sürekli. Güzel kadın; siyasetçi, feminist, politik olmaz imajını da değiştirmişti. O hem güzeldi, hem çok akıllı, hem de feministti. Son yolculuğuna çıkarken bile kadınlar için bir şeyler yaptı. Bugüne kadar görülmüş şey değildir tabutu kadınların taşıması, Ve bugün Duygu’nun tabutunu kadınlar taşıdı. Mezarın başında bile imamın kurallarına itiraz eden kadınlar vardı. Seni uğurlamak böyle olmamalıydı, aramızdan erken ayrılmamalıydın ABLA. Vaktin gelmeden bizi sensiz Duygu’suz bırakıp gittin, Seni çok seviyoruz ve hep seveceğiz. Güzel kadın, güzel insan bize oradan da gülümse sen hep…..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Erdal İrfan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |