"Bazen bir mısra yaşamı değiştirir." -Kafka |
|
||||||||||
|
Ayağımın altında ezilen kaldırımlarda biraz önce senin yürüdüğünü düşünmek güzeldi. Kalabalık bir caddede birden karşıma çıkman, omuzuma dokunarak geçmen, kokunu duyabilmek arzusuyla daha derin bir nefes almam, geri dönüp bakabilmek için bahane aramam, arkama döndüğümde senin de bana bakıyor olma ihtimalini düşünmem... güzeldi. Bir kere bile dönüp bakamadım oysa. Senin de dönüp baktığını hiç sanmıyorum. Şehrin kalabalık bir caddesinde kaybolurken gölgelerimiz, birbirine tesadüfen çarpması muhtemel iki yabancıydık. Esmer çirkinliği(mi) emanet etmiştim gözlerine. Senin hiç haberin olmadı bundan. Bir çiçeğin yanağını okşayan bir rüzgar gibiydin işte. Habersiz, kimsesiz deli deli eserdin yüreğimin bayırlarında. Ben boynu bükük bir kır çiçeğiydim, bir rüzgarın titrek dokunuşlarına muhtaç. En dik uçurumlarımda sakladım sana kokularımı. Ulaşılmaz olanı yakışır diye düşünmüştüm sana. Öylesine ulaşılmazdın işte. Zaman ayrılığı öğreten en eski ustamdı. Elimde çekiç, her gece yüreğimin tavında dövdüm gözlerini. Öyle bakma dedim, öyle bakma. Sen baktın ben vurdum. Sen baktın ben vurdum. Ne kadar çok sevmişim oysa. Hiç uyumadım. Elimde çekiç, aklımda gözlerin, şehrimin kimbilir hangi evinde sen... Şimdi denizi olmayan bir şehirdeyim. Bir sonraki gemiden inmeni bekliyorum. Rıhtımı olmayan bir banka oturmuşum. İncecik bir kar başladı. Hala gelmedin. Ben kimim ki. Gemi, bank, deniz, şehir, rüzgar, çiçek... Yok, yok. Hiç kimseye sırılsıklam aşık olmuş bir şair....
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Halil GÖKÇE, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |