..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Fevzi YAZGAN




9 Nisan 2006
Sığırların Günü  
Fevzi YAZGAN
Acı gerçekler...


:BACG:
Bir ülkede sığır sahipleri o ülke televizyonlarında sığırlarla ilgili program yapmaya karar vemişlerdi. Program zamanla ülkedeki çoğu problemi çözmüştü. Artık herkes nasıl iyi sığır yetiştirilir; nasıl sığırlardan daha iyi süt elde edilir gibi konuları konuşmaya başlamış ve ülke gündemi tamamen bu konular etrafında dönmeye başlamıştı. Bu olay en çok siyasetçilerin, ülkeyi soyanların işine gelmişti. İnsanların konuşması gereken şeyleri konuşmuyor ve sığırlardan başka şeyleri düşünmez hale gelmeleri onların ekmeğine yağ sürmekteydi.
Ülkeden tek tük çıkan çatlak sesler dışında tepki gelmemesi ülkeyi gittikçe bir felakete sürüklemekteydi. Bu durumda bile acayip bir şekilde insanlar gayet mutluydular. Hatta işi ilerleten televizyon camiası bazı sığırları yeşil otlaklarda otlarken bir buçuk saat boyunca izlettikten sonra, tüm kanallarda en çok hangi sığırın hareketli olduğu, en çok hangi sığırın karizmatik olduğu gibi konuları kapsayan en az otlama görüntüleri kadar uzun programlar yapmaya başlamışlardı.
Uzun bir süre erkekler otlama görüntüleri ile oyalandıktan sonra; zeki televizyoncularımız ülkenin tüm siyasetçi ve sermaye odaklarını arkalarına alarak; akla hayale gelmeyen konulara el atmışlardı. Önceleri sığırların gece neler yaptığı, hangi tür yemlerden hoşlandığı, hangi ağıllara gittiği gibi konuları işlemeye başlamıştı. Yine o bazı çatlak seslerin çıktığı ve kimsenin sevmediği kesim bu olayın saçma olduğunu açıklamaya çalışsa da ne yazık ki programları gece 24:00 sonra yayınlandığı için kimsenin ilgisini çekememişlerdi. Sonunda olaylar çığırından çıkmış ve sapıklık halini almaya başlamıştı. Artık sığırlar bir odaya sıkış tepiş sokuluyor, birbirlerine nasıl cilve yaptıkları rakip erkek ve dişi sığırların birbirleri ile kavga etmeleri tüm ülkeye alenen izletilmeye başlamıştı. Zamanla artık sığır sahipleri sığırları ile birlikte bu programlara katılmaya başlamış ve sığırlarının ne kadar güzel olduğu konusunda diğerlerini ikna etmeye ve kendi sığırına çiftleşecek eş bulmaya çalışarak tüm ülkede değişik polemikler yaratmaya başlamışlardı. Sonuçta onlar bu işten para kazanıyordu fakat insanların bu ilgisi sosyologlar tarafından bir türlü açıklanamıyordu.
Diğer ülkelerde de uygulanan aynı oyunların sonucunda, BIGBULLOTHER adlı programların ortaya çıkması ile alenen çitleşme görüntülerinin yayınlanmasına kadar işi ilerletmişlerdi. Şimdilerde ise o ülkede her kanalda en az bir tane bu tür programa rastlanır hale gelmiş. Değişik çeşitler ortaya çıkmıştır ve BIGBULLOTHER ’a çok az zaman kalmıştır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bulanık [Şiir]
Olmak [Şiir]
Savaş [Şiir]
Yağmur Yağsın [Şiir]
Lanet Olsun [Şiir]
Korku [Şiir]
Küçükken [Şiir]
Zararsız [Şiir]
Eller [Şiir]
İstemem [Şiir]


Fevzi YAZGAN kimdir?

Şiir denemeleri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Atilla İlhan, Orhan Veli, Aşık Veysel


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fevzi YAZGAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.