Mutlu insanlar tatlı şeylerden söz ederler. -Goethe |
|
||||||||||
|
Düştük yine yollara amansız Yürekler göç mevsimi Dizilmiştir sevda yüklü katarlar Üzerinden hergün Binlerce yüreğin geçtiği Tarihin en büyük tanığı yollara.. Yine yollardayım yar. Yanağımda otobüs camının soğukluğu Bir nebzede olsa serinletiyor beni. Ve yüregimde Uzaklardaki hayali sevgilinin Hayali sıcaklığı, Dalıyorum onunla sonu gelmeyecek düşlere Nedendir bilinmez Ne zaman düşsem yollara Daha bir özler, Daha bir hissederim yari O duyguların eşliğinde giderim geçmişime... Çocukluğumu hatırlarım Kara lastikle dolaştığım, Bıkmadan usanmadan Gece yarılarına kadar arşınladığım Dersim sokaklarını. Ve çocukluk dünyamın en büyük oyunu Mahalle savaşlarını. Kimimiz kızılderili olurduk, Kimimiz kovboy. Bilmeden,o küçük dünyamızda Zalimle savaşırdık. Munzur akar gözlerimin önünden Ta yüreğime.. Evden gizli kaçışlarımı, Kendimi Munzur'a bırakışlarımı Az dayak yemedim hani annemden, Yüzme öğreneceğim diye... Ve lise yılları, İsyanların depreştiği Zalime karşı kılıçların kuşanıldığı Öfkelerin daha bir kabardığı yıllar. Gençtik,delikanlıydık,asiydik Ve Dersim'liydik. Kürdün yasaklı olduğu biri sürecin Deli esen rüzgarlarıydık 1 Mayıslarda giyerdik kırmızıları Toplanırdık,kendimizce kutlardık Tüm yasaklara rağmen. Selamlardık kızıl günleri,kızıl umutları Ve sonrası karakollar,polis copları Hem dayak yerdik, Hem gülerdik komiserin sorusuna 'Neden kırmızı ulan,o.... çocukları? Cevap hazırdı hemen; Abé güzel renktir,bak bayrak bile kırmızı. Her eylem sonrası aynı filmi izler dururduk. Dedim ya,yasaklı bir sürecin Deli esen rüzgarlarıydık. Çocukluk aşkım belirir gözümün önünde Aslını sorarsanız dayatma bir aşktı Akrabaydık,amca torunuydu,almancıydı Ama yinede sevdalıydık. Hiç unutmam Anlamasınlar diye amcamlar İngilizce bir mektup yazmıştım ona Hatırladıkça gülerim,ne aşkmış be... Ne o benim olmuştu Nede ingilizce dilim. İkiside çıkıp gittiler hayatımdan Sessiz sedasız... O şimdi çocuklarıyla mutlu bir ana Bende kalan ise; Yüreğimden hiç silinmeyecek bir yara... Geçmişimin en büyük aktörleri belirdiler yine Çamurlu postalları, Kan kusan dilleriyle Evim bir savaş alanı Hani biz dört kardeş bile beceremezdik Evi bu hale getirmeyi Ve ondandır ki; Kutlamak gerekiyor cendermeyi Nasılda beceriyorlardı Yeri yurdu,yürekleri talan etmeyi... İşte yine yollardayım, Götürüyor beni köyüme Bir tepenin üstünde,ağaçtan sudan yoksun Sanki benim çocukluğum, Yüz sürüyorum Ağuçan'a Adaklar adıyor,dilekler diliyorum, Ve Xızır geceleri geçip 'dıstar'ın başına 'Bıjerek' öğütüyorum, Ol Xızır'dan sevdamı diliyorum...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ozanserdar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |