Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei |
|
||||||||||
|
Antipatik olmak istemiyorum. Patik de! insan bir seyin yaninda olunca öbürüne karsi oluyor. Halbuki yasamda seçenekler çok. Bir seyin içinde, disinda, ortasinda, üstünde, altinda da olabilirsiniz. Tarihteki ilk antilerden -daha dogrusu mitolojideki- biri, Antigone. Onun gitmeye-karsi oldugunu, kalmayi, kaliciligi sevdigini, simdilerde acaba kaç kisi biliyor?Antigone, mebzul miktarda antibiyotik içerek intihar etmis. Antiller'e yolunuz düserse, elinde antibiyotik sisesiyle Antigone'u, yani Antigone heykelini görebilirsiniz. Heykel, Antigone'a çok benziyor. Huylari ayni! Heykel de bir yere gitmiyor çünkü. Kalici. Antigone; biliyorsunuz, Oidipus'un, annesi Iokaste'yle bilmeden girdigi cinsel iliskiden dogan kizi. (Ner'den biliyorsunuz?) Bazi kaynaklar, Antigone'un, hapsedildigi magarada kendisini astigini söylerse de, inanmayin. O, asmalara karsiydi. Bu yüzden antidepresif iilaçlar kullanirmis. Bak simdi süphelendim iste. Birisi, antidepresif ilaçlari antibiyotikle degistirmis olmasin? Eger durum böyleyse, antihistaminik verilip, hayati kurtarilabilirdi. Ama nereye kadar? Nasil olsa yine ölecekti! MÖ 445-365 yillarinda yasadigi sanilan Atinali filozof Antishenes'i tanisaydiniz, 'Nasil olsa yine ölecekti', cümlesini, Socrates için söyledigini, ben daha söylemeden söylerdiniz. Bu Antisthenes, mutlulugun ahlaki erdeme dayandigini ve erdemin de ögretim yoluyla asilalabilecegini savunmus hep. Savundugu düsünceler; Antioquia ve Antique diye anilan yerlerde epey taraftar toplamis ve antitröst yasalarinin çikarilmasina neden olmus. Ne ki, birdenbire ortaya çıkan antisiklon, yeri gögü yeksan etmis. Eski Yunanli sair ve Bilgin Antimakhos, ilham perilerini acele toplantiya çagirip, "günün mana ve ehemmiyetini" dile getiren bir siir döktürmüs hemen: "Bastan çikardi ruhum, çil çil altinlarin sikirtisiyla kuzey rüzgarinda Altin sicak, rüzgar soguk, ask tepeden tirnaga yanilsama Toplum budala bir karga gibi tüner, erdemin dalina Edepsiz çigliklariyla gelir antisiklon Büker çelik bilegini kuzey rüzgarinin Antiope'yi Thesus'un kollarina atar Amazon kraliçesi güzel Antiope, son kez bakar aynaya Kash'larini alir, magrur bir Antiphelloslu tavriyla, ince kiritmalarla Antipirinler kesmez, çok yönlü atesini Zeus'un Dev bir fallusla dolasir, antisiklonun kanatlarinda Raziydim ben oysa kuzey rüzgarina, sizlayan kasiklarimla altinda" Ben o zamanlar Antimakhos'un yanında çiraktım. siir ezberimde kalmis. Hadi hadi, itiraf ediyorum, ben yazdim. Hangi büyük adam, kendi isini kendi yapar ki zaten? (oykunun devami-2'de)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © oguzhan akay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |