..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > ayşe izci




26 Ekim 2005
Doğmamış Oğluma Hoşçakal...  
ayşe izci
Yaşanan acılar hiç silinmiyor insanın zihninden,üzerinden aylar geçsede ve yüzlerce yalancı kahkaha atılsada üzerine. Ve yine düğümleniyor insanın boğazında... İşte böyle bir kesit kendi yaşamımdan.......


:BEJD:
İnsanın bedeninde bir can taşıdığını öğrendiği an en güzel kesit yaşamda.. Evet çok mutluydum, karnımda bir cana ev sahipliği yapıyordum, ruhumla, kalbimle ve bedenimle. Dünyanın en güçlü insanı bendim, önemli bir görev üstlenmiştim , cana can vermeye çalışıyordum. Dünya tos pembeydi çünkü yalnız değildim artık, iliklerime kadar var olan bir can vardı içimde, beni seven bana güvenen bir can. Tüm dünyaya koşulsuz sevmenin ne demek olduğunu gösterecektim, beklentisiz sadece var olmasından dolayı sevecektim onu. Koklayacaktım her gece içime çekecektim kokusunu ve gözlerine bakıp seni çok seviyorum yavrum diyecektim.
Birgün onu artık oğlum diye seveceğimi öğrendim. Aslında ben hep bir kızım olacağını düşlemiştim. Ama ‘oğlum’demek ne güzeldi, bu fikri o kadar çok benimsemiştimki bir anda.
Hep kusuyordum , yemekler benim için hiçbir anlam ifade etmiyordu, tam dört ay her gün kustum. Buda güzeldi , kendimi önemli bir işin cefasını çeker gibi hissediyordum. Ben önemliydim ve yaşamda daha güzel bir amaç için vardım, oğluma yoldaş olmak için o benim canımdı, ne güzel beni anlayacak, özümden bir can geliyordu. Eminim beni çok sevecekti ve yaşamda kavgasını verdiğim sevgi sözcüğünü kanıtlayacaktık tüm dünyaya. Üzgün ve kızgın olduğum günlerde ona şikayet eder olmuştum dünyaya. Sonrada onu üzdüğüm için özür diliyordum. O bana her defasında seni anlıyorum anneciğim demişti.
Karnım büyüdükçe kendimi dünyanın en güzel insanı hisseder olmuştum. ilk kez yemek yemenin ve kilo almanın aslında güzel bir şey olduğunu anladım. Besleniyordum çünkü o büyümeliydi, süt içiyordum çünkü ilerde benim gibi kısa olmamalıydı….
Ve bir gün bebeğimi ekranda görmeye gitmiştim. Bana artık tüm umut ve mutluluğumun bittiğini haber verdiler. Çünkü artık bebeğimle vedalaşmalıydım, çünkü bu yolculuk ve ev sahipli bitmeliymiş. Ona ev sahipliği yapamayacaktım artık, bedenimden canımın bir parçasını o ve ben istemesekte almaları gerekiyormuş. Oysa o çoktan hareket etmeye benimle oyun oynamaya başlamıştı bile.
Aslında ben dünyanın çok güzel bir yer olmadığını temelinde hüznün var olduğunu kabullenmiş olsamda , onunla ayrılmaya dayanamıyordum. İlk kez anlam bulmuştu hayatım ve sorgulamaların, derin düşüncelerin sona erdiği bir yaşama başlamıştım. .bebeğim için yaşamıştım.
Evet o bugün yok yanımda ve bedenimde yani bir anda uyandığımda hayatımın anlamını ellerimden almışlardı. Bugün nemi yapıyorum? Aslında bilmiyorum, hiçbirşey için yaşamıyorum, yalnızım, onsuzum. Ama onu hiç unutmadım ve ölene kadarda unutmayacağım. Umarım bir gün bir yerlerde beni karşılar ve onu doyasıya koklamama izin verir. Ama oğlum yinede çok mutluyum, seni taşıdığım ve tanıdığım için. Sen hiç duymasanda seni çok seviyorum ve bilmesende sen beni çok mutlu ettin.HOŞÇAKAL CANIM………

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Size abla demek istiyorum.
Gönderen: serdar tahtalı / İstanbul/Türkiye
6 Haziran 2006
SEN ERDEMLİ BİR İNSANSIN.SANA NE DİYECEĞİMİ BİLEMİYORUM.YORUM YAPMAK YETERSİZ ABLA.HEP BÖYLE MUTSUZLUKLARDAN BİLE GÜÇLÜ OLMAYI YEĞLEDİYSEN BEN VE BİZLERİN SANA YAZACAK ÇOK ŞEYİ OLMALI. KENDİ ADIMA SÖYLÜYORUM SENDEN ÖĞRENECEK ÇOK FAZLA GERÇEK VAR. SERDAR TAHTALI

:: iyi ki öğretmenmişsiniz
Gönderen: zerrin satıcıoğlu / Antalya/Türkiye
13 Kasım 2005
sevgili Ayşe İzci,43 yaşındayım, bu yıl ilkokula başlayan bir oğlum var ve ben 36yaşında anne oldum, çok üzüldüğünüzü hissedebiliyorum, sizi teselli edebilmeyi isterdim.öğretmen olmanızın içinizdeki muhteşem sevgiyi diğer çocuklara- siz doğurmamış bile olsanız-aktarabilmeniz için bir yol olduğunu düşünüyorum, eminim çok iyi bir öğretmensiniz.ne olur karamsar olmayın, tekrar anne olabileceğinize inanıyorum.izninizle bir hatırlatma yapmak istiyorum,doğurup büyütürken ya da yetişkin olduktan sonra hangimizin çocuğunun yaşamasının garantisi var, sevdiklerimizi çok uzun bir süre birlikte olduktan sonra kaybetme tehlikesi her zaman mevcut.sevgilerimle..

:: hoşgeldiniz
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
27 Ekim 2005
Merhaba Sevgili Ayşe İczi; İzedebiyat'a hoşgeldiniz.Keşke; içeriği güzel, insanı gülümseten bir yazınızla gelmiş olsaydınız aramıza.KEŞKE!......Yazınızı, içim burkularak okudum, yaşadıklarınızı yaşadım, hissetiklerinizi hissettim bir anne olarak.Yani, etkilendim.Güzel bir anlatımdı.Yaşam; sevgiyi- üzüntüyü, mutluluğu - mutsuzluğu, sevinci - öfkeyi içinde barındırıyor.Bize de, payımıza düşene katlanmak grekiriyor........İleride bir gün, bedeniniz yine bir cana ev sahipliği yapacak.Ve onu kucağınıza aldığınız andaki duygularınızı, mutluluğunuzu anlatan yazınızı okuyacağız biz.Şimdiden bekliyorum bunu, sizin adınıza.........Tebrik eder, başarılı yazın çalışmalarınızın devamnı dilerim.Sevgiyle kalın....Kâmuran Esen

:: sevgli Ayşe
Gönderen: Figen Yarar / İstanbul/Türk ve Caicos Adaları
27 Ekim 2005
Hayat çok acımasız, her birimiz bir şekilde bu çarkların arasına giriyoruz zaman zaman ve nekadar az hasarla çıkarsak, o kadar daha yol alıyoruz. Üzülme, başka bebeklerin olur gibi klasik sözlerin bir anlamı olmadığının bilincindeyim, tek istediğim şunu bilmem izin verdiğin derecede acını paylaşıyorum neden mi? Hissettiğim için. Biz yüz yüze bakmasak, göz göze gelmesek de, yüreklerimizdir konuşup dertleşen bunu bilmeni istedim.Acını anlayabiliyorum..Sevgimle...Kalemin hiç durmasın..

:: Yaşanan acılar hiç silinmiyor insanın zihninden!!!
Gönderen: gönül sevinç / türkiye/Türkiye
26 Ekim 2005
Sevgili Ayşe; öncelikle hosgeldin aramıza,ailemize,izedebiyatımıza... çocuklar hayatımın belli bir yerinde en zayıf noktam olmuştur hep.benimde buna benzer bir deneme yazım olmuştu vakti zamanında henüz doğmamış kızım adına...henüz anneliği tatmamış bir bayan olarak içimden geldiğince hayatı anlatmaya çalışmıştım doğmamış bir bebeğe... sevgili Ayşe okurken burnumun direğini sızlatan bir denemeydi doğmamış-doğamamış oğluna yazdığın bu mektup.acılarını ve karmaşık duygularını bir süzgeçten geçirip dizelere döktüğün bu denemeni okuduğumda bu yazıya bu yazara yorum yapmazsam kendimi suçlu hissederim dedim ve elim yazdığınca dilim döndüğünce yorumlamaya çalıştım. Sevgili Ayşe ;daha genç bir bireysin ve eminimki ilerki yaşlarda çok sağlıklı bebekler dünyaya getireceksin ayakta ve güçlü olmanı öneriyorum sana.Ve bir gün doğamamış bebeğin, parçan hesaba çekileceğimiz öbür dünyada sana dilediğin kadar su taşıyacak. bu peygamberimiz tarafından insanlığa müjdelenmiş canım. ahirette güneş bir karış tepemizde bizleri yakarken evlat acısı yaşayan anne ve babalar o güneşin altında susuzluk çekmeyeceklermiş.dünyada evlat acısı yaşadıkları için Allah(CC) onları mükafatlandıracak ve kaybettikleri evlatlarının elinden suya kandıracaklar. şimdi kendini toplamanı ve acılarını bir kenara atıp hayata sıkı sıkı sarılmanı istiyorum senden.hem sen bir öğretmenmişsin anladığım kadarıyla seni teselli edecek bir sürü çocuğunda vardır elbette.kendine iyi bak ve yazmaya devam et.eline yüreğine duygularına sağlık sağlıcakla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kadının Öyküsü [Öykü]


ayşe izci kimdir?

. . . kelimelerde olmasa nasıl ifade ederdik içimizde kabaran duygu selini. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ayşe izci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.