Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
martılar...sesini taşırlar öte denizlerin uzak hem de çok uzak sevgililerin çatlamış dudaklarımla ben bir tuz denizi şarkısı mırıldanırken fenerler dalgakıranlar gemiler ve adını ezberden bildiğim şehirler hangi akşamüstü kimbilir bu kaçıncı yolculuk söyle bana kaptan nerede aradığım mutluluk oğlak burcu altında belki belki kayıp mu kıtasında gizli gidiyorum gideceğim gidebildiğim kadar kendimden başka yanımda götürecek neyim var şimdilik bu kadar dostlarım elveda baki kalan bu kubbede hoş bir seda martılardan insanlardan hayaletlerden son bir şiir dökülür gözlerimden neresi yuvam şimdi neresi gurbet ve tekrar söz ederiz elbet maceraperest beyfendilerden NOT : Bu şiir, Hugo Pratt'ın ölümsüz çizgi-roman kahramanı Corto Maltese'nin bazı maceralarının başlıkları esin alınarak yazılmıştır. Dost Kitabevi tarafından piyasa sürülen albümlerden şiire kaynaklık edenler sırasıyla şunlardır : Bir Tuz Denizi Şarkısı; Oğlak Burcu Altında; Kayıp Kıta Mu; Corto...Git Gidebildiğin Kadar. Ayrıca sonda yer alan "tekrar sözederiz elbet/ maceraperest beyfendilerden" dizeleride Oğlak Burcu Altında albümünün içinde ki bir alt-maceranın ismidir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Barıs Gülçur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |