..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Ebru Boran




29 Eylül 2005
Mutluluğun Anahtarı  
(Elinde tutmasını bilmeyenlere...)

Ebru Boran


Mutluluk bir anda giriveriyor insanın içine. İçinizdeki sevgiyi tetikliyor ve harlı bir alev oluyorlar birlikte. Buz tutmuş Sibirya çölleri yavaş yavaş erimeye başlıyor.


:BABE:
Mutluluk bir anda giriveriyor insanın içine. İçinizdeki sevgiyi tetikliyor ve harlı bir alev oluyorlar birlikte. Buz tutmuş Sibirya çölleri yavaş yavaş erimeye başlıyor. O damlalarla bir çiçek besleniyor kalbinizde; sevgi çiçekleri yeşermeye başlıyor. Zor kısmı geliyor bundan sonra. Mühim olan temelleri atılan bu sevgiye kol-kanat gerebilmek. Sözde her iki taraf da çaba sarf eder, büyütmeye çalışır çiçeklerini. Güneş varken herkes mutludur. Çiçekler de... Hatta öylesine mutludurlar ki rengarenk yapraklara bürürler etrafı. Hâl böyle olunca kimse kimseyi kırmaz; aşk sözcükleri bedavaymışçasına saçılır ortalığa. Kimin ihtiyacı varsa toplar sevgi meyvalarını. Kimin ihtiyacı yoktur ki? Hava kadar, su kadar muhtaçtır insan sevilmeye.
Bir de rüzgar esmeyegörsün. Binbir felaket de beraberinde gelir. Lugâtımızda olmayan sözcükler girer dilimize. İki lafımızda bir, kin kusmaya başlarız. Nedense, daima karşımızdaki suçludur. Çiçeklerimizin solması yok olması hep onun yüzündendir. En azılı düşmanlardan bile beter oluruz böyle anlarda. Başkasının yakınına bile uğramasına dayanamadığımız, üstüne titrediğimiz o kalbi kendi ellerimizle parçalamaya başlarız.
Her şeyi kötüdür artık. Kötü gülmekte, kötü giyinmekte, kötü yaşamaktadır. Bulutların üzerinde uçurduğumuz kişi, cehennemin yedi kat dibinde gezintiye çıkmıştır. Bu, içinden çıkılmaz durumda, sorumlu sadece ve sadece "o"dur.
Aslında kendimize olan nefretimizdir yansıtmaya çalıştığımız. Farkında değilizdir. Bekâsız zannettiğimiz çiçeklerimizi sulamaya gerek duymayarak onları ölüme terk etmiş, sonra da bunun sorumluluğunu karşımızdakinin omuzlarına yüklemişiz. Bundandır kendimizden nefret edişimiz. Bu nefretle yaşamaya katlanamayarak hepsini ondan bilmişiz. Çiçeklerimizi kimsenin erişemeyeceği yerlere kaldıran biz değil miydik? Sonra da "aradaki merdiveni kim kaldırdı" diye hayıflanıp duran...
Ama ağır geldi bunları içimize sindirmek. "Biz"leri sildik, "o" yaptık. Böyle daha kolay olur sandık.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: "o"
Gönderen: Gonca Turan / Bursa/Türkiye
9 Ekim 2005
"o" belki de ilk defa mutludur;bir anlayanı olduğu için,suçlanmadığı için...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayattaki Gizem [Şiir]
Büyük Çocuk [Şiir]
Bir Damla Gözyaşı [Şiir]
Suçlu Kim? [Şiir]
Kazanan ve Kaybeden [Şiir]
Geriye Sarım [Şiir]
Adlandırılmamış Yalanlar [Şiir]
İnsanlar Arasında [Öykü]


Ebru Boran kimdir?

Bugüne kadar yaşadığım duygusal çalkantıları şiirlere dışa vurarak bunları diğer şiir dostlarıyla paylaşmak isteyen, herkes gibi bir insan. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli, Peyami Safa, Agatha Christie, Cezmi Ersöz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ebru Boran, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.