..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Erol Özel




22 Eylül 2005
Vehimler'in Bir Yalnızlık Gecesi  
Erol Özel
Yalnızlık öyle canlara hasretlik değil, öyle Orhan Veli’nin dediği gibi, ‘...koşmak aynalara bir cana hasret...’ de değil. Bizimkisi başka. Biz Vehimleriz, belki hiç öylesi bir yalnızlık yaşamadık da ondan bilmeyiz. Belki öylesi de vardı


:AGJB:
Vehimler’in Bir Yalnızlık Gecesi

(Necip Fazıl’a saygı ve selamlarla...)

Yalnızlık öyle canlara hasretlik değil, öyle Orhan Veli’nin dediği gibi, ‘...koşmak aynalara bir cana hasret...’ de değil. Bizimkisi başka. Biz Vehimleriz, belki hiç öylesi bir yalnızlık yaşamadık da ondan bilmeyiz. Belki öylesi de vardır kim bilir. Bizim yalnızlığımız, bir yağmur tanesinin Tuzluçayır’ın asfaltındaki çukurda oluşmuş su birikintisine düşmesinin her bir anını tek başına izlemek cinsindendir. Esasen onunki de bizimkinin bahaneli halidir. Canmış, cinmiş bunlar bahane. Bunlar o koca ağızlı yalnızlığa yemdir. Ama pek tatmin olmaz bunlarla; bu da biline. Ne mi tatmin eder? Bilmeyiz. Bilsek, biz Vehimler hiç yalnız kalır mıyız?
Yalnızlık, çocukluğa hasretlikten öte, çocukluğun pervasızlığına özlemdir.
Yalnızlık, insanı yalnızken ya da kalabalıktaki onsuz yalnızlarda insanı bir anda beyninden sorgusuz sualsiz, bir anda diyorum ya işte, bir anda vuran soğuk çok soğuk, ürpertici desem değil, irkiltici desem değil, bunaltıcı desem de değil; insanın göğsüne oturan gökyüzüdür. Oksijeni, bütün renkleri, kokusu alınmış tekdüze monoton bir gökyüzü...
     İnsanın beynini saran bir şeydir. Jüpiter’in, Venüs’ünki gibi mi? Zannetmem. Kasket gibi mi? Öylesi de değil be. İstanbullu bir kadının betimlemesi gibi, al havası alınmış bir akvaryumu, ters çevir koy başına; benzedin mi babaannemize. Böylesi işte. Zaten babaannemizde kimilerine göre yalnızlar cennetinde.
İşte yalnızlık tüm bu rüküşlüklerin, olmazlıkların, olmuşluğudur. Böyle hallerde hissettirir adamı, saniyenin ummanda bir katre kadar bir zamanında. Red Kit’tir yalnızlık. Ama ne o kadar sempatik, ne o kadar çocuksu. Bir anda çeker vurur adamı. Öyleki her bir harfinin bile suya düşmüş aksini yalnızlık vurmuş sanırsın. Tuzluçayır’ın asfaltındaki çukurda oluşmuş su birikintisine düşmüş her bir “Yalnızlık” harfini yalnızlık vurmuş sanırsın. Yani öylesine soğuk, öylesine demir.




Erol Özel
Eylül/2005



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Erol Özel kimdir?

Edebiyatı okuyarak öğrendim, şimdi sıra deneyerek keşfetmekte.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl, Ahmed Arif, Mehmet Akif...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erol Özel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.