..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Önder




15 Şubat 2002
Yaşam Artıkları  
Önder
Yaşama dair fikirlerinizi yorumlayın, her zaman her zaman sorgulayın yaşamı gücünüzün son zerrresine kadar...


:AIIF:
Nasıl bir hayattır ki en acımasız bakışını fırlatır sana yaşanmaz kılar bedenini, kanatır ömrünü, çıkarıp atmak istersin bedeninden ruhunu...
Etrafında ne kadar yapmacık surat vardır inanmak istemezsin; hepsi yaşamak zorundadır senin gibi güvenmek istersin onlara; aldığın nefes, yattığın uyku, umutların, hayallerin hariç herşeyini paylaşmak istersin kendileriyle, hepsi kendi mutlu olmak ister oysa...
Yaşam bir çeşit rüzgardır aynı zamanda; umut denizinden esen...
Salınırsın rüzgarda; bırakırsın kendini dalgalı umut denizine, kıpırdamadan bakarsın gökyüzüne, yağar yağmur üzerine deniz seyrelir dilinde, tutulmayan sözler uçuşuyordur havada; yakalarsın birtanesini inandırmak istersin başkasına...
Sonra utanç duyarsın ödün verdiğin için doğrudan, uçup gitmiştir hep doğruyu şakıyan kanaryan sonunda azat etmişsindir onu...
Onlara benzemişsindir sonunda, umutlarını harcamışsındır bir bir...
Günden güne çöker aynadaki yüzün, bir yenisi eklenir ayna kırıklarına yüzündeki çizgilerden, dolaşa dolaşa dünyayı sığdırmışsındır odana, sıkılırsın bakmak istersin pencereden dostun yıldızlara, onlar asılmıştır gökyüzüne umarsızca kendilerine bakan binlerce çift göze aldırmadan, keşke, keşke dersin onların gözüyle bakabilsem dünyaya...
Aslında onları görmüyorsundur, göremediğin hayatın diğer gerçekleri gibi; sana söyledikleri yalan bir şarkıdır baktığın...
Öleceğini düşünürsün zaman zaman mutlu olursun,
toprak içeceksindir doya doya yaşama susamamak için...
Belki, belki tekrar geleceksin dünyaya, belki bir orman kuşunun ötüşünde var olacaksın; belki daha bir insan olacaksın, belki...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Elinize Sağlık
Gönderen: aslı cabi / Ankara/Türkiye
22 Kasım 2004
Merhaba Yazılarınızdan birkaçını okudum.(Yaşam Artıkları,Anlamsız Düşünceler ve Anılarım.İnsanı düşündüren metinler.Biraz karamsarlık, biraz isyan ediş ve biraz da kırgınlık var metinlerde.Ama, aynı zamanda da biraz umut aşılamayı başarıyorsunuz insana.Okuduğum bir şiirinizde de farklı bir düşünceye kapıldım.Hani sevgilinizden ayrılırsınız ve acınızı, hissettiklerinizi kimsenin anlamdığını düşünürsünüz.İşte tam o anda sizin şiirinizi okuyan biri anlaşıldığı hissine kapılabilir.Ayrılık zamanı okumak için ideal:)Neyse, uzatmıyim.Elinize sağlık diyor ve iyi yazmalar diliyorum...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlamsız Düşünceler - - 2
Anlamsız Düşünceler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yeni Umutlar [Şiir]
Hüzün Oyunu [Şiir]
Sensizlik Senfonisi [Şiir]
Ben nerdeyim? [Şiir]
sen olmadan asla derdik [Şiir]
Hüzün Kırbacı [Şiir]
Sev beni [Şiir]
Bir umut [Şiir]
Ben Öldüm Ne Oldum? [Şiir]
Sana ihtiyacım var [Şiir]


Önder kimdir?

Beni tanımak ancak beni anlamakla olur beni anlamaksa kendinizi tanımaktır.

Etkilendiği Yazarlar:
yazarlar: Leo Tolstoy, Sartre, W.Hugo,Yaşar Kemal...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Önder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.