Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley |
|
||||||||||
|
Önce mahçup bir çocuktu Kucağımda ellerim Acemiydi Dolunay kadardı Gözbebeklerinde şaşkınlık. Gizliden bir sevinç Günahkar kızıllar bırakırken yanaklarına Bir bahar Ocağına düşmüştü elma çiçeğinin… Bazen beyaz ürkek bir kuştu Kucağımda ellerim Kanatları suskun ve sakin Yüreği deli çırpıntılarda Korunmasız Kendinden göçe amade her an Sevdalı büyüsüne Uzak bir bilinmezin... Geceler ayışığında, maviydi Kucağımda ellerim Yıldızlardan şarkılar yağardı avuçlarına Yıldız gibi kayıp giden Tutamadığı Tutunamadığı şarkılar Mavisinde kaybolur giderdi Bir umut denizinin... Yüreğimden kanayan iki kızıl güldü Kucağımda ellerim Kanı inceden, acılı bir gülümseyiş gibi Kendi içine akar Kendi içine batardı dikeni. Sözün hançeri keskindi Sûkutun yarası derin... Her sevgide hesapsız bir nakıştı Kucağımda ellerim İpek dokur Umuda bağlar ipini Kendine biçtiği esaretin. Lahurişallar işleyip İpek kozalara saklar Sığ nazardan böcekliğini. Bir gönül gözü görür Değersiz kabuklar içinde Değerini incinin... Dudağıma iliştirilmiş bir demet kahkahaydı Kucağımda ellerim Lâl hüzünlerin yaralı imbiğinden süzülüp Yaşama atılmış tek çengeldi Ve direncin son pamuk ipliği. İçe akan göz yaşından sulanır da Şahlanır neşesi maskelerin... Fikrime ziyan çırpınan yüreğimdi Kucağımda ellerim Akla isyandandır Sığınmışlığı kucağıma firarînin Katıksız, fûtursuz, savunmasız Uysallığı kadar da asi Ele avuca sığmaz bir sevgiydi herdaim Kucağımda ellerim…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yıldız Demirel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |