Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac |
|
||||||||||
|
BAKANLIK KARARI Aloe veralı gıdaların yasaklanması talebi Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nden geldi. Müdürlük, Dünya Sağlık Örgütü verilerine dayanarak bir rapor hazırladı. İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü, bir yıldır aloa veralı ürünleri inceliyordu. Dünya Sağlık Örgütü'nün aloa vera jeli ile ilgili açıklamasında, bitkiyle ilgili hiçbir klinik çalışma olmadığı ve jelin birçok mikroorganizma için iyi bir üreme ortamı oluşturduğu da ifade edildi. Öte yandan aloa veradaki laktasit etkili bileşiklerin uzun süreli ve yanlış kullanımıyla kanser yapıcı bir etkisi olduğu da ortaya konan bir başka gerekçeydi. İZİNLER İPTAL EDİLDİ Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz Tarım Bakanlığı Koruma Kontrol Genel Müdürü Nihat Pakdil, Sağlık Bakanlığı'nın talebiyle böyle bir karar aldıklarını belirterek, "En büyük ithalatçı firma İstanbul'da. Öncelikle o firmanın ürünleri toplatıldı ve yeddiemin deposuna kondu. Biz Sağlık Bakanlığı'nın ortaya koyduğu gerekçelerle hareket ediyoruz. Firmalara da satışı durdurmaları yolunda tebliğde bulunduk" dedi. Pakdil, ithalatçı şirketin tüm izinleri ve kontrol belgelerinin de iptal edildiğini söyledi. Aloe veralı ürünler genellikle market raflarında bulunmuyor, doğrudan satış sistemiyle çalışan şirketlerin distribütörleri aracılığıyla bire bir pazarlanıyor. Şu anda piyasanın en büyük ithalatçısı olan Forever living Products'un ürünleri sisteme üye olanlara 18 dolar olmayanlara 27 dolar fiyatla satılıyor. Şirket 2004 yılında 30 milyon dolar ciroya ulaştı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © muRRaTTi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |