..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Fatma Nur Oğul




8 Haziran 2005
Kimse İnanmadı...  
Fatma Nur Oğul
Aklında, 'acaba?' sorusunun oluşmasına izin veremezdi... İnanmalıydı... Başaracaktı!


:BBDF:
Özge, annesi ve dedesi aynı evde kalıyorlardı. Herkes, Özge'nin dedesinin hiçbir şey hatırlamadığını, hiçbir şeyin farkında olmadığını çoktan kabullenmişti. Ama Özge, her zaman bunun aksini savunuyordu. Dedesinin her şeyin farkında olduğunu; yalnızca, düşüncelerini ve yorumlarını dile getiremediğini söylüyordu. Çünkü, onun beyni yorgundu ve işlevlerini yerine getiremiyordu.

"Özge, kızım!"

"Efendim anne?"

"Dedene yemeğini yedirir misin?"

"Zevkle!"

Özge'nin tek zevki, dedesiyle vakit geçirmekti. Her gün onunla ilgilenir, kitap okur, gece yatağına yatırırdı. Dedesi, her zaman konuşurdu; ama, Özge dışında hiç kimse, onun dilinden anlamazdı. İşte, her gece de yalnızca Özge'nin anladığı şeyleri anlatırdı dedesi... Özge, ne kadar annesine anlatmayı denediyse de, annesi, onun hayal gücünün çok geniş olduğunu savunurdu. Ama, aslında inanmak istemiyor gibiydi. Çünkü; anne ve babası boşanmadan önce Özge, bunun olabileceğini, dedesinin böyle söylediğini bildirmişti annesine...

Özge, her gün okula gitmeden önce, mutlaka dedesini öperdi. Ama o sıralar sınavların yoğunluğundan dedesiyle ilgilenemediği gibi, o sabah onu öpememişti de. Dedesi aklında kalmıştı, son günlerde çok rahatsızdı. Devamlı ağlıyor, kendine vuruyor ve devamlı Özge'nin annesini azarlıyordu. Yine de, bugün sınavları bitmiyor muydu? Eve dönünce, sabaha kadar dedesiyle otururdu nasılsa... Ama, öyle olmadı...

Eve gittiğinde annesi ağlıyordu ve dedesinin yorgun bedeni, bembeyaz yatakta uzanmış, öylece duruyordu. Bu nasıl olurdu? Nasıl ölürdü Özge'nin pamuk dedesi? Bir anda 'tüm inancını' yitirmişti. Yıllarca kendini kandırmıştı. Dedesi onunla hiç konuşmamıştı. Eğer öyle olsaydı, bu konu hakkında ona bir iki şey çıtlatmaz mıydı?..

O günden sonra asla eskisi gibi olamadı. O çok sevdiği gölün kenarına oturup, o çok sevdiği işi yapmayı, öykü yazmayı bile istemiyordu artık... Kendini aptal gibi hissediyordu. Dedesinin onunla konuştuğunu nasıl düşünürdü? Bu imkansızdı. Öykülerinin güzel olması düşüncesi gibi... Bu yüzden, okuldaki öykü yarışmasına da katılmayacaktı...

Gece bir türlü uyku tutmadı. Yarışma hafta sonundaydı ve kazanana bir kitap çıkarılacaktı. Bu ödülü alamayacak olmak, büyük şanssızlıktı. Belki deneyebilirdi. Ama bir günde, bu imkansızdı...

Sabah olduğunda, annesi Özge'ye, bütün gece televizyonun başında durduğu için kızıyordu. Gözleri öylesine çökmüştü ki; bu yüzden okula gidemeyecekti. Akşama doğru, yorgun düşüp uyuyakaldı. Uyanıp saate baktığında ise, gözlerine inanamadı. Saat daha sabahın üçüydü. Tam on bir saat uyumuştu. Ama, umrunda bile değildi. Hemen, yarışmaya bir öykü yetiştirmeliydi. Bunu; rüyasında gördüğü dedesi istemişti ondan...

Özge, dedesine, onu ne kadar çok sevdiğini defalarca söyledikten sonra dedesi, "Ben de seni seviyorum ve senden, beni sevdiğini ispatlamanı istiyorum. Eğer benim torunumsan, hiçbir şey için, asla umudunu yitirmemelisin. Şimdi, eğer beni seviyor ve hayata inanıyorsan, bir öykü yaz ve o yarışmaya katıl. Çünkü, inan bana, orada hiç kimse senden daha iyisini yapamaz."

Yazmaya başladı... Yazdı... Yazdı... En sonunda, yazdığı şeyi okumadan, bisikletine atladı ve okula doğru ilerlemeye başladı... Saatine bakamıyordu. Yetişmeliydi, zorundaydı...

Okula vardığında, jüri üyeleri kararlarını vermeye başlamışlardı bile... Öyküyü, edebiyat öğretmenine uzattığında, öğretmeni, "Senin için elimden geleni yapacağım."dediğinde, içinde bir şeylerin koptuğunu hissetti. Aklında, 'acaba?' sorusunun oluşmasına izin veremezdi... İnanmalıydı... Başaracaktı!

Öyküsü okunurken, tüm bunları kendisinin yazdığına inanamıyordu. Herkes, Özge'nin öyküsünün ne kadar muhteşem olduğunu konuşuyordu... Yarışma sonucu açıklanırken, jüri üyeleri de...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Eeeee.... Sonrası
Gönderen: zeynep küçük / kırşehir/Türkiye
2 Eylül 2005
Eeee... Sonra ne olmuş? Yazının akışına kendimi kaptırmış akarken, birden koptu. Başarılar...

:: tistrepst ten fogulaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Gönderen: tıştrepst / Ankara/Türkiye
2 Eylül 2005
kisim sen 11 saat uyuyanlara ne demek istiyosun döverim seni falla allan fogul nua si :) falla başarilar dilerim canim gerçekçi bişi olmuş sanki ben bunlari bi yerden hatirliyorum :)

:: tebrikler
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
27 Temmuz 2005
Sevgili Fogul; Senin yaşındaki birisi için, mükemmel bir yazı.Yazmaktan asla vazgeçme.Yazdıkça, okudukça daha güzel olacak yazdıkların.Seni izleyeceğim.....Sevgiyle kal..Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
"Seni Seviyorum" [Deneme]


Fatma Nur Oğul kimdir?

Ben olun ki bilin!=D

Etkilendiği Yazarlar:
JK. Rowling, Maeve Binchy,Gülse Birsel


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatma Nur Oğul, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.