..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mutlu köle çoktur. -Darwin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Modern > MEHMET NURİ PARMAKSIZ




29 Nisan 2005
Cahit Sıtkı Tarancı  
MEHMET NURİ PARMAKSIZ

:BFAG:
"Cahit Sıtkı Tarancı, yaşama gayesini daha on dokuz yaşındayken çizmiş bir insandır: Kötü talihine ve hayatı boyunca çektiği bütün ızdıraplara rağmen şair olmak.

Onun şiir yazmaya başlaması, bu sahada büyük ümitler beslemesi ve bütün varlığı ile şair olmak istemesi, içinde bulunduğu çirkinlik kompleksi ve boyunun kısalığı gibi fiziki kusurlarının bir neticesidir. Aynı Ahmet Haşim gibi, çirkin olduğu inancı belki de onun bu kadar büyük şair olmasının başlıca sebeplerindendir. İçinde bulunduğu bu karamsarlıktan kurtulabilmesi için tek kurtuluş yolu vardır: Sanat ve şiir.

“Kitaplara vakfettim hevesimi neşemi,
Onların kucağında kesilir gözyaşlarım.
Şiirde bulacağım ben yaldızlı Kâbemi;
Şimdilik karanlıklar somurtkan yoldaşlarım.”

Galatasaray Lisesi`nde okurken şekillenen bu şair olmak ideali, onun için, boş bir heves değil, aksine varlığının yegâne temelidir. Bütün herşeyiyle kendini şiire adayan Tarancı`yı, babası, derslerine engel olur gerekçesi ile yazıştıkları mektuplar aracılığı ile vazgeçirmek istemişse de bir türlü başarılı olamamıştır. Babasının kişiliğinin hayranı olan ve onu çok seven Tarancı, babasının kendisi için beslediği ümitleri boşa çıkarmamak için her zaman çalışmış, ideali uğruna hayatını feda etmekten kaçınmamıştır. Aslında onun hedefi hepimizin ülküsü olmalıdır: Öldükten sonra ardından bir eser bırakmak ve memleketiyle kendi nâmını yükseltmek için durmadan, yorulmadan çalışmak.

Tarancı`nın, şiir sevgisinin değeri parayla ölçülemez. Onun amacı para kazanmak değil şair olmaktır. Zaten hakiki şairin kafasında ticaret usulleri, para kazanmak gibi türlü türlü kurnazlıkların yer almayacağının bilincindedir. Onun tek bir hedefi vardır: Ölmez yıkılmaz bir abide yaratmak ve şair olmak.

Cahit Sıtkı, uğruna çalıştığı bu yolda muvaffak olacağına emindir. Onun tek isteği vardır: Sevdikleri tarafından anlaşılmak ve desteklenmek. O, bu başarıyı ailesi için de istemektedir. Hatta babasına yazdığı bir mektupta: “ Siz haldeki saadetten mesulsunuz, ben istikbaldeki şöhreti hazırlamakla meşgulüm.” demektedir.

Cahit Sıtkı Tarancı, çalışmasının karşılığını almış ve çok istediği idealine ulaşarak, aramızdan ayrılırken adını ve sanatını, edebiyat tarihimizin en nadide şairleri arasına yazdırmıştır. Bu büyük şairi saygıyla ve takdirle anıyorum.

Sanatkarımızın mezar taşında şu mısralar yazılıdır:

“Gitti gelmez bahar yeli
Şarkılar yarıda kaldı
Bütün bahçeler kilitli
Anahtar Tanrı`da kaldı.” "




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın modern kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şiir Nedir?
Şiirin Okulu Olur Mu?
Şair Kimdir?
Hece mi, Aruz Mu, Serbest mi?
Şiirimiz Nereye Gidiyor?
Şiir Bir Deryâya Benzer

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Süveydâ'ya Mektup 1 [Deneme]


MEHMET NURİ PARMAKSIZ kimdir?

www. mehmetnuriparmaksiz. com Aşk bitti mi dünyâ kelebek ömrü kadardır!


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © MEHMET NURİ PARMAKSIZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.