Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka |
|
||||||||||
|
Dedim Kızılderiliyim,vatanı elinden alınan İsrailliyim üç bin yıldır dört bir yana sürülen,fırınlarda kavrulan. Buğün ise Filistinliyim kolları taşlarla kırılan. Anlatması zor bir iştir bu yaklaşımın ne demek oldugunu Hele anlamak istemeyenler çoksa aziyzim, sen anlatamazsın kim oldugunu. Ben siyah ırktanım, Afrika çöllerinde insan yerine konmayan. Canlı ceset gibi bir deri bir kemik kalmış çocuklarıyla dünyaları onlara sanki bir zindan. İşte onlardanım, benim derim beyaz olsada. Ben Suriye'de sünni'yim, Irak'ta alevi'yim, Doğu'da kürdüm, dilleri kilitli olan, Batı'da, Bulgaristan'da türküm, vatanlarından kovulan. Anlaması zor değil aslında, hele anlamak isteyenler için. Benim ülkem her yer; Doğu, Batı, Çin'i Maçin. Bütün bunlar geride kaldı.Aştım ulustan ulusculuktan. İnsanlıkta karar kıldım, dünyayı tanıdım, eyledim vatan. "Yetmiş iki millete bir göz ile bakmayan Halka evliya olsa hakikatte asidir" Diyen bir Yunus'u biçarelerin diyarındanım. "Adımız miskindir bizim Düşmanımız kindir bizim Biz kimseye kin tutmayız Cümle alem dosttur bize." İşte böyle insan olan insanların yaşadığı dünyada, Bütün mutsuzlukların en temel kaynağı olan silah ve şiddet üretmektir. Füzesinden atomuna kadar en basit silahından En gelişmişine kadar, Tonu ağır olan bir sözcükten hiddetli bakışa kadar, İnsani olmayan herşey, Benim dünya bahçemin çakır dikenleridir. Nerede ne zaman kimin eline batar, Kmin ayağına batar, Kimin gönlünü yakar, Bilinmez... Ama bunlar varsa dünyada, huzur bulunmaz, mutlu günlerimize gölge düşer, Ama bu feryadı sağır olanlar anlamaz. "İşitin ey yarenler aşk bir güneşe benzer Aşkı olmayan kişi bir kara taşa benzer Karataşta ne biter dilinde ahu tüter Nice yavaş söylese sözü savaşa benzer" Ey yüce yunus Senden sonra nice yıllar geçti de senin gördüğün derin hümanizmayı insanlık henüz bulabilmiş değil. Senin ve senin gibilerinin evrensel değerlerinizin keşfedilip bilindiği anda, Teknolojik devrimin küçülttüğü dünyada İnsanların yanlızlaştığı bir talihsiz ortamda, Muazzam bir eksiklik gidecek, Kurtuluş olacak işte o zaman. Evrensel olan herşey, teknolojiden bilime kadar, Hümanizmden ilime kadar herşey bütün insanlığın ortak hazineleridir. İleri teknolojilerin her bir dişlisi, her bir vidası, Bilinmelidir ki köleci toplum düzeninden beri ilmek ilmek örülen sermaye ve emek birikimleri sayesinde oldu. Hiçbir komplekse düşmeden bilimsel teknolojiye bütün insanlığuın ortak eseridir diyerek sahip olunması gerek. Ve dünya ile ve insanlık ile yeniden barışmak, yeniden tanışmak, yeniden kucaklaşmak gerek... Irkım mezhebim yok benim. Ben insanım, benim vatanım dünya diyerek İşte vatanım, işte soyum. İşte ben böyleyim, a selvi boylum...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hasan Çekmer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |