..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > EBRU ŞATIR




17 Şubat 2005
Bir Çift Göz  
EBRU ŞATIR
Yetmiş yaşlarında bir kadın… Sabahın erken saatlerinde neden bu görüntüyü veriyordu? Gelip geçenleri kaçırmamak için öylesine dikkatliydi ki... Sanki birinin yüzünü göremese, yaptığı hareketi kaçırsa hayatından bir gün daha gidecekmiş gibi.


:CJBB:
Pencereden bakan bir çift göz... Pervazına ellerini dayamış, gözleriyle cam arasında sadece burun farkı vardı. Yetmiş yaşlarında bir kadın… Sabahın erken saatlerinde neden bu görüntüyü veriyordu? Gelip geçenleri kaçırmamak için öylesine dikkatliydi ki... Sanki birinin yüzünü göremese, yaptığı hareketi kaçırsa hayatından bir gün daha gidecekmiş gibi. Çoğu gitmiş azı kalmış bir ömrün... Son merakları... Yaşanması gereken ne varsa yaşanmış... Sevdalar... Üzüntüler... Acılar... Sevinçler...
Bu hayattan almış olduğu pay ne kadarsa o kadar... Şimdi geride sadece yalnızlık kalmış.. Yalnızlık…
Düşündüm, kendi yaşamımı... Değişen ne olacak? Ne farkımız olacak ondan veya ona benzeyen diğer yaşamlardan. Sevdiğimizle birlikte yaşlanıp aynı anda mı toprak olacağız?.. Ya da çocuklarımız, torunlarımız... Bizimle vakit geçirmek için can mı atacaklar? Ya da vaktinden önce göçüp gitmiş sevgili... Vakitsizlikten, yoğunluktan bir çift söze zaman bulamayan çocuklar, torunlar... İşte hayatın özeti... Bir çift gözde bunları gördüm bu sabah. Gördüm... Aynı zamanda yaşadım ve... Yaşadığımız anın ne kadar kıymetli olduğunu anladım.

Anları yaşasam... Zamanı hiç umursamadan.
Gülmeyi becerebilsem sevincim olmadan
Ya da ağlamayı... Kederlenmeden.
Susarak konuşabilsem...
Yormadan yorulmadan.
Hep koşsam hesap vermeden,
Sadece sarılmayı bilsem hiçbir şey beklemeden...
Ah bir geri dönebilsem...
Çocuk kalbimle büyük olabilsem...



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yaşam bir yaprağın üstünde
Gönderen: ALİ ÖZEV / Adana/Türkiye
17 Mayıs 2005
Bir sonbahar akşamı gibiydi yazın.Okurken yazını;ağaçların tepesinden kopan bir yaprağın üzerinde gezintiye çıkan su damlasına koydum yüreğimi,bıraktım rüzgarın sesine.. Bu ne güzel bir kalem,bu ne güzel bir yürek.. Sevgiler Ali Özev

:: Tabaka'dan Sigaralar...
Gönderen: Tamer Gülel / İstanbul/Türkiye
22 Şubat 2005
Yazdıkların özel el sarımı sigara gibi, Baazen keyifle bazense efkârla içilen... “Bir Çift Göz” ve “Emrivâki”... Sigaranın dumanını ciğerlerinin en ücra bronşlarına kadar çekersin de sanki bir seferde tüm sigaranın dumanını yutmak istersin, kanına karışan dumanı hissedersin damarlarında... Ve seni alır götürür o duman, taa ki bi sonraki derin nefese kadar. Senin kelimelerle yaptığın gibi. Üfleyip özgürlüğüne bırakmak istersin bir anda içindekileri, rahatlarsın, bir askıya alınmış gibi hissedersin tüm bedenini... Fakat kanına karışmıştır artık ne kadar özgür bıraksan da seninledir o ve az önce özgürlüğüne kavuştuğunu sandığın dumandan geriye kalandır, soluğundadır hâlâ. Senindir o his ve duygu... Yazdıkların yazma biçimin el değmemiş hazine gibi. Yazmaya devam et Ebru, böyle emrivâkilerin oldukça birçok tiryakin de olacak senin. Edebiyat içinde, yazma içinde olmalısın her zaman. (Uyarı: Sigara sağlığa zararlıdır. - T.C.Sağlık Bakanlığı:)

:: Dokunaklı
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
21 Şubat 2005
Merhaba Sevgili Ebru Şatır; Kısacık yazınızda koskoca bir ömrüm özeti vardı.Benim, sizin, onun, şunun, bunun........Ne kadar iyi bir gözlemci olduğunuzun ispatıydı yazınız.Hüzünlendim......"İşte hayatın kendisi," dedim........Duyarlı yüreğinizi çevrenize açmaya; yüreğinize düşenleri bizimle paylaşmaya devam edin lütfen...Sevgiyle kalın...Kâmuran Esen




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şeytanla Dans [Şiir]
Emrivaki [Şiir]


EBRU ŞATIR kimdir?

Var olan bütün değerlerim ya da değer zannetiğiniz herşeyin altına bir çizgi attım. . Kalın bir çizgi. . Eleğimi hazırladım. . bekliyorum. . Cesaretim yok elemeğe, Geriye hiçbirşey kalmamasından korkuyorum belkide. .

Etkilendiği Yazarlar:
İlk okuduğum kitapların çoğu öykü kitaplarıydı ..ÇEHOV ilk isim. Kısa öyküleri onda sevdim . Ahmet Hamdi Tanpınar , Orhan Veli Nazım Hikmet' de de şiiri.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © EBRU ŞATIR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.