..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > zeki




20 Ocak 2002
sonsuz yalnızlık  
sabaha karşı ve kalabalık

zeki


insanlar bazen yalnız kaldıklarını sanarlar, halbuki yalnızlıktan haberleri yoktur, çünkü gerçekten yalnız biri, kalabalığı bilemez.


:AHIE:
Bir insan düşünün ,büyük bir şatoda doğuyor ama şatonun pencereleri,kapıları,saati ve aynaları yok.Bu insana tek bir insan bakıyor ve onu 7 yaşına kadar besliyor ve eğitiyor daha sonra çıkıyor o şatodan,çocuk yanlız kalıyor,dışarı çıkamıyor tüm dünyayı şatonun sınırsız bilgiyi mevcudiyetinde bulunduran kütüphanesinde öğreniyor.İşte herşey burada başlıyor;bilinmeyen bir güç tarafından yemek ihtiyacı karşılanıyor,ama şatoda kendisinden başka hiç bir canlı yok,bu durumda duyguları sunulacak bir yer arıyor ama sevecek canlı bir şey yok .Oda kitap karakterlerini seviyor hatta bir kaçınada aşık oluyor.Yıllar geçiyor 13-14 yaşlarındayken dünyayı yani ona göre şatoyu yargılama zamanı başlıyor ,sonsuzluk kavramı çıkıyor önüne ve kitaplarda anlatılan bir dünya var ,acaba bu dünya gerçekten varmı diye düşünüyor .Yoksa basit bir fantazimi bu ,ama kendi kendine: "kim yazdı bu kitapları" diyor ,"yoksa hep varlarmıydı",bunu kafası almıyor ,"nasıl bir şey hep var olabilirki" diyor kendi kendine.Bir karar alıyor ve şatonun dışındaki hayatı öğrenmek için bu duvarın arkasını görmeyi kafasına koyuyor.Elindeki malzeme ile bunu deniyor fakat şatoyu yapanlar bunu hesaba katmışlar ve denemesi başarısız oluyor.O da bu başarısız denemesinden sonra şatoyu sonsuzluk içindeki sınırı olarak kabul ediyor.Yıllar yine geçip gidiyor ama o zamandan habersiz çünkü ne bir saati var ne de bir güneş ,zaman bile onun için kitaplardaki bir fantazi,21 yaşındayken bir kitapta her zaman gördüğü tasvirlerden birine rastlıyor tasvirde bir adamın 40 yaşlarında olduğu söyleniyor ,birden acaba benimde bir yaşım var mı diye soruyor kendi kendine ama nasıl olabilirki bir yaş! kafası almıyor ,zamanı bilmeyen biri yaşını nasıl düşünsün,ama o şöyle düşünüyor "aklımda pek fazla anı yok o yüzden genç biriyimdir heralde" diyor kendi kendine ,şatoda aynada olmadığından kitaplarda okuduğu yaşlı insanların buruşuk ciltlerini kendinde göremiyor,ama zaten bunlar birer fantazi diyor kendi kendine ,insan kendi yüzünü nasıl görsün ki,gerçekte bir güneş yokken yıllar nasıl olabilir ki benim bir yaşım olsun ,kitaba bakıp "ne kadar saçma" diyor ilk kez.


Yıllar ilerledikçe bizim şaşıracağımız daha doğrusu kavrayamayacağımız birçok şey oluyor,yeni bilinmeyen duygular yeşeriyor o insanda .Bunları burada yada başka bir yerde anlatamam çünkü o; zamana ,bizim dünyamıza ve bizim duygularımıza ne kadar yabancıysa bizde onun dünyasına ve duygularına yabancı kalıyoruz.Yaptıklarına anlam vermeye çalışmak boşuna,çünkü oda bizi okurken anlam veremiyor.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


zeki kimdir?

yazılarım beni tanımanız için.

Etkilendiği Yazarlar:
sokrates,ömer hayyam,tolstoy,amin maalouf.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © zeki, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.