İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie |
|
||||||||||
|
takıldı gözüm,ama bunu hep yapardı.O dağınıklık içinde gözüm birşeye takıldı,yapıştı,düştü gözlerim ve sonra sürükledi yüreğimi.Annem bişeyler diyordu ama ben gitmiştim.Yorgundum,açtım... o bedende değildim.Adın adımın üstünde beyaz bir bulutta duruyordu odamda.Dost yerinde olduğu gibi,göğümde... Gördüğüm an başladım kanatlarımı çırpmaya.Vardığımda sen ve belliydi yerinden az önce kalkmıştı O,ordaydınız.Bir solukta hiç bu kadar dolmamıştı içim.Bir bakışta,bir çift göz hiç bu kadar dolmamıştı. Kanatlarım zayıftır,yüküm ağırdır çünkü benim.Avuçlarımda gitmemek isterken sımsıkı tuttuğum o durduğumuz bulutun parçasıyla masamdayım, düşmüşüm! Sigaramı yaktım bir nefes-bir nefes daha,minik bulutlar yarattım. Düştüğüm kalabalık tartaklamaya başladı an gecikmeden.Dün çekti, yarın itti,bugün yetti de oo-offf! bitmedi hala. Onca insan arasında buluverir misin kendini aniden,düşte gibi ama gerçek.Yılgınlığına,bezmişliğine,kopukluğuna tebessüm eder.Bugün nasılsın kaya parçası ? Yollarda zıplayarak yürüyorum,takmamaya takılmışım. İkişer ikişer tırmanıyorum merdivenleri,gelip geçerken ardımdan önüme, atıyorum ellerimi omuzlarına ve açıyor kollarını,sağa sola yalpalıyoruz,uçmayı yeni öğrenen kuşlar gibi eğleniyoruz.İtiveriyorum ! üç basamak sıçrayıp uzatıyor elini ve çekiveriyor.Ayaklarım yerden kesiliyor! Kollarında hapsediyor beni sımsıkı,bir süre soluksuzuz.Yine koşuyoruz... Basamakların bitiminde bir ışık alıyor gözümü ! O çıkıp bana gölge oluyor.İki yana açıp ellerimi çekiyorum o delikten yukarı kendimi.Çamur ! bir kış,yağmur. Yer yutuyor yarasını ve çıktığımız delik kapanıyor.Bir damla çarpıyor suratıma,bir daha-bir daha...Iska geçen bir damlayla iniyor başım-gözlerim yere. Şıp! ayaklarımın ucuna düşüp sıçrıyor parçalanıp.Ben de yalın ayakmışım ! Aydınlığa alışmamışım,başımı kaldırıp ilk attığım adımda Onlardan biriyle çarpıştım. O anlamadı bile,geç kalmış galiba işe.geçip giderken aralarda hazır yağmur da yağıyor ya,doldurup avuçlarımı ekiyorum buğdayları kara asfalta, parke taşlara.Kanat sesleri geliyor ardımdan,güvercinler... Uzun caddenin sonunda biri duruyor,donuk ve renksiz.Rüzgar ıslak saçlarını ve elbiselerini savuruyor,umursamıyor.Varınca yanına ürkerek bir merhaba diyorum,ben bile zor duyuyorum.Başı öne eğik,yüzünü göremiyorum. O da duymuyor,görmüyor."Hey! çekilsene yolumdan" diyorum.Soğuk bir el dokunuyor enseme o an arkamdan ! Yaşlı biri,diyor ki "Onu oraya ben ektim, hem o gün böyle tek ve terk edilmiş de değildim".Koynundan bir tomar solmuş yaprak çıkartıyor,"Okusana" diyor.ÇINAR diye başlamış yazmaya, "Her güz topladım yapraklarını." ....ve "İşte geldi O" yazıyordu son noktasının önünde.Elimdeki kurumuş yaprakları Ona uzattığımda,çırılçıplak bir ağaçtı O ! Dallarından damlalar düşüyordu,ağlıyordu.Takmamayı takmıştım... arkamdan sert bir rüzgarla gelip sıçradı sırtıma,oyun isteyen çocuk. Dönüp koştum sırtımda onunla,yalın ayak-baldırım çıplak. Ay dede hilal,Ay dede sanki çatal,batmış yüreğime kanım damlar. Ay dede dağlar ardına batar güneşi yakar,rüyacı kalkar güne dolar. Bir yumak balgamla kalkar boğazında,gözlerinde çapaklar,izmaritler tablada, şişe boş-bardak yarım yine masada.Başlar köşelerde dolanmaya, kapılar açılıp-kapanmaya,giyinip-soyunmaya.Çarpıp kapıyı düşer yola-işin peşine. İçinde birine bir selam saklı,bakar yüzlerine,arar Onu... ve Ay dede çıkar yine ucunda batıp kanattığı yüreğimle.Kapılar açılır,köşeler geçilir,kapılar kapanır ve yatağına uzanır yine,günün sızısıyla.İşte bu günün ıssızı,girmeden göz kapaklarının ardına yazmıştı bunları yolda önüne düşen Çınar yaprağına.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yalçın ÇINAR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |