..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Aşk ve Romantizm > Harun Yigit




23 Kasım 2004
Geceme Işık Düştü  
Harun Yigit

:AFFJ:
Geceme Işık Düştü

Loş bir karanlıktı
Odam da, gönlüm gibi
Gecenin zifirinde
Bir ışık düştü.
Karanlığım nura döndü
Kanıma karıştı damarlarımdan
Sardı bütün vücudumu
İliğime indi
Bir tek dilek yeter bana
Kurban olam gülüm sana
Savursaydın saçlarını
Koklayayım kana kana

Şahlandı
Şaha kalktı yüreğim
Bir sen
Bir ben
Kırmızı şarap olduk kadehte
Bir sen içtin
Bir ben
Dilek tutsam uyanmadan düşümden
Kadeh sunsam gözde akan yaşımdan
Sesin duydum resmin gördüm güzelim
Kesilmişim ekmeğimden aşımdan

Gecenin karanlığında
Kenetlendik birbirimize
Savurdun saçlarını
Şöyle inceden ince yüzüme
Uçsuz bucaksız
Gökyüzünün mavisini görürüm
Her bakışta gözlerinde eririm
Nefesini nefesime vurmuşken
Özüne özümü çoktan veririm
Ah be gülüm
Bir güzel müzikti
Kol kola dinlediğimiz
Mozart çalıyordu
Başını koydun sol göğsüme
Hasretmişiz
Aç kurt gibi
Edilmemiş dansa
Hasretmişiz
Çılgınca oynaşa
Geceme ışık düştü
Bir ömür
Yandıkça yansa………. Harun Yiğit



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duy Yunus Emre


Harun Yigit kimdir?

1961 yılında Konya, Ilgın, Beykonak kasabasında doğdum. İlk ve orta öğrenimimi kasabamda tamamladıktan sonra 1976/77 öğretim yılında Ilgın Endüstri Meslek Lisesi'ne başladım. O dönemde siyasi karmaşadan ötürü altı ay sonra okuldan ayrılıp 1977'nin başında Almanya'ya ebeveyimin yanına geldim. 1979 yılında işçi olarak çalışmaya başladım. 1994 yılında Köln'de Açıköğretim Lisesi Edebiyat bölümünü 3 yılda dışarıdan bitirdim. Son 13 yıldır bir plastik fabrikasında sadece gece vardiyasında çalışmaktayım. Sanatla, ilk 1977 yılında tanıştım. Küçük yaşlarda resime olan merakımı daha sonra boş zamanlarımı portre resimleri yaparak gideriyordum. Ağaç yontusu ve birkaç taş denemem oldu. Daha sonra Anadoludan insan manzaraları ile ilk resim sergimi 1982 yılında Hannover Türkevi'nde açtım. Yine aynı yıl Resim uğraşılarım nedeni ile araştırmacı şair Can Yoksul ile tanıştım. Bu tanışma şiiri sevmeme ve siir yazmama neden oldu. 1991 yılında ilk siir deneme kitabım olan (Gurbet Türküleri 1')i kendi çabalarımla yayınladım. Şair Osman Dağlı (Maksudi)’nin bana verdiği (Kamili) mahlasını bana uygun bulmaları, bu isime layık olmadığım düşüncesi ile (Cahili) mahlası ile birkaç şiir yazdım. Kötü bir dizgicinin eline düşen bu ilk denem kitabımdaki şiirlerin bazıları düşük ölçü, bazıları ise ölçü dışına çıkmış. O günden sonra yazdığım yüzlerce şiir torbalarda temize geçmemi bekliyor. Günlük gazete okumak benim taşlamalar da yazmama neden oldu. Yazar Yusf Ziya Bahadınlı'nın bana verdiği (Fakir Fukara) İsmiyle bolca taşlamalar da yazdım. 1982 yılından bu güne kadar kişisel veya karma resim sergilerimin sayısını anımsamıyorum. 60'ın çok üzerinde olduğundan eminim. 1986 yılında İsviçre Türkiyeli İşçiler Birliği' nin düzenlemüs oldugu (Barış Yılı Snat Yarışması) resim dalında ikincilik ödülü, 1996 yılında Sesimiz dergisi ve Köln VHS ortaklaşa düzenlediği şiir zarışmasında Türkce siir dalında üçüncülük ödülü aldım. 1993 yılından 2000 yılına kadar Hürriyet gazetesinde serbest muhabir olarak çalıştı. Muhabirliğe üç yıl ara verdikten sonra tekrar bölgesinde serbest muhabir olarak gazeteciliğe başlayan Yiğit Halen bir fabrikada işçi olarak çalışmanın yanı sıra resim, şiir, yontu çalışmalarını da sürdürmektedir. 2003 Kasım ayında ikinci kitabı Duy Yunus Emre Yalçın Yayınları tarafından yayınlandı…


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Harun Yigit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.