..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > astvast




21 Temmuz 2004
Edebiyata Giriş  
--

astvast


yazıyı ben yazdım, canım sıkılıyodu, beğenirseniz sevinirim


:BDAJ:
Edebiyatla geçmişte baya kötü günlerimiz oldu, hiç sormayın, çok çektim, dilbilgisi ile zaten biz ayrı boyutdayız, hadi onu geçtim, ama kompozisyonla neden mutlu mesut günlerimiz olmadı ? Onu anlamış değilim, sorunun benden değil de, giriş gelişme ve sonuç bölümlerinden kaynaklandığını şimdi gayet iyi anlıyorum.

Bir edebi yazının giriş gelişme sonuç bölümleri illaki olmalı, olmazsa ona yazı/kompozisyon denmez, başka birşey denir, benim vaktiylke edebiyat öğretmenim mesela onlara "nedir bu" derdi, öyle yani.

Edebiyat öğretmenim, daha otuzuna gelmemiş, güzel sayılabilecek bir bayandı, bekar matamatikçinin ona asıldığı konusunda bir şaibe vardı ama işin iç yüzünü ben bilmiyorum tabi, zaten o vakitler matamatikçi ve edebiyatçı arasındaki cilveleşme mevzulara kafa yoracak değildim, bir sürü uğraşım vardı, bu uğraşılardan vakit buldukça da derslerle ilgileniyordum, o zamanlar babam okumazsan tezgahtar olursun, amaele olursun vb. vb. diyerek, okumamı sağladı, sağolsun okuduk, şimdi tezgahtarlardan fazla maaş almıyorum ya neyse, ameleleri bilmem.

Yukarıda bahsettiğim edebiyat öğretmenim, küçük bir Anadolu kentinde vaya o kentin il olmak isteyen bir ilçesinde dünyaya gelmiştir, ilkokul, orta okul, lise derken üniversitede türkçe bölümüne girmiştir, her zaman hayal ettiği öğretmenliğe ilk adımdır bu. Anadolunun küçük bir kentinde veya o kentin il olmak isteyen ilçesindenden kurtuluştur tabi ki aynı zamanda. Orta okuldayken filan bir gariplik olduğunu sezmeye başlamıştır, yani aile, akraba, mahalle komşularının yaşayış tarzı ile mesela okuldaki öğretmenlerinin yaşayış tarzı arasında baya bir fark vardır, Tv deki, ki o zaman TRT var sadece yerli yapımlar ile ise bu fark çok fazladır, hele ki, yabancı yapımlar mesela o vakitlerin Türkiye'ye damgasını vuran dizisi Dallas filan, onlarla mukayese etmeye bile gerek yoktur, oradakilerde insandır ama yani, onlar başka, zaten, o zamanlar pek kimse yabancı TV disileriyle filan kendi hayatını mukayese etmezdi, yeni başladı o muhabbet. Neyse yani birşeylerin garip olduğunu o zaman anlamıştı edebiyat öğretmeni, mesela neden hiçbir konuda onun söz hakk yoktu aile içinde filan gibi, hadi onun yoktu ablasının, annaesininde yoktu, TV'deki yerli dizilerde öylemiydi değildi, mesela Ahmet'in günlüğü gibi bir şey vardı orada acayip bir aile içi demokrasi vardı, insanlar rahattı baskı yoktu, kendi hayatında ağzını açtığı anda o ağıza bir tokat gelirdi, neyse öğretmenlere baktı ve okuyum kurtulayım diye yıllarca düşündü, yıllarca çalıştı sonrada türkçe bölümünün bir öğrencisi oldu, büyük kentlere gelmek kolay değildi, orada başarmakda kolay değildi, ama bitirdi ve öğretmen oldu, artık sulalenin okumuş tek kişisiydi ve kazandığı parada düşününce az uz değildi, ne yapacaktı, evlensemiydi, evlenmesi iyi oludu, arkadaşı yoktu tabi bir şekilde birileri çıkacaktı, çıkanlar hep memleketen oldu ilk zamanlar bir ikisine baktı konuştu filan olmadı, okuldan bakayım dedi, evelenmiyecekmisin sorularına, bakalım kısmet filan gibi, iyi biri çıkarsa evlenirim, sizin varmı tanışınız bilişiniz anlamına gelen cümlelerle cevap verdi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Son Seyrettiğim Film


astvast kimdir?

yeni başladım öleee yazıyorum imla kuralları gibi şeylerden hazetmem

Etkilendiği Yazarlar:
:


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © astvast, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.