Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper |
|
||||||||||
|
Küçük Japon kızının. Elleri yoktu ki... O, Hiroşimada çekik gözlü bir Japon kızı! O, kalbimde kanayan büyük bir yara; Tamı tamına 59 yıldır! .. Hala küçük sokağında ip atlıyor olmalı.. Binlerce yıl sonra bile hala orda olucak; Ve lanet okuyacak ellerini çalanlara. Elleri olmayan ve sürekli ip atlayan bir kız! Hepimiz gideceğiz ama O hep orada kalacak. Bir bulut olacak tepesinde. Bir türlü adını koyamadığım Bir gülümseme olacak gözlerinde... Beni çıldırtma küçük kız! Söyle kime gülüyor gözlerin? Kim çaldı ellerini senden? Hangi bomba eritebilir senin, Gülümseyen gözlerini! Annen nerede? Baban nerede? Kardeşlerin nerede? Neden gülümsüyorsun hala, Kime bu eriten gülücük? Söyle! Kime? Yoksa ölürüm. Ne çabuk unuttular seni Hiroşima' da! Sen unuttun mu, Seni bir toz bulutunun altında kavuranları! ! ! Sen unuttuysan, Ben de unuturum(!) küçük kız. Nasıl olsa bir gün. Bir gün... Beraberce alacağız intikamımızı.. Ve Ellerinden tutacağım, Hani şu minnacık bir papatyayı andıran ellerinden! Kaybolucaz seninle görünür ufukta. Ve bir bulutun üstünde yürüyeceğiz, Ama bu sefer öldüremeyecek, korkma! Papatya bahçeleriyle dolu bir cehennem, Atom bombalarıyla dolu bir cennet Ve yanımızda senin gibi binlercesi olucak! Sakın korkmayın, Atom Bombasının Çocukları! Bu sefer öldürmeyecek bulut... Annelerinizi, babalarınızı, kardeşlerinizi, Bu bulutun az ilerisinde bulacaksınız! Siz gideceksiniz, ben kalacağım! Daha çok papatya var koklanacak... Daha çok bomba var patlatılacak!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Volkan Ateş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |