..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Deneysel > darma dağan




24 Mart 2004
Ayrıntı  
darma dağan

:AIHF:
Üçüncü kişiler için yazılanlar. Geceyle gündüz arasındaki farkı bulmayı amaçlar çoğu zaman. Gecenin şehveti, yerinde duramazlığı, hayaller ve yaratıcılığı kamçılayan karanlığı. Gündüzün huzuru, durağanlığı, sakladığı potansiyel, gerçekler ve mesai saatleri.. Kendine gelmen çok uzun zaman aldı. Bir şeyler yapman gerekti, hala da öyle. Yalnızlık seni hiçbir kitabın, hiçbir kimsenin, hiçbir olayın başaramayacağı kadar olgunlaştırdı. Sen bu tarafta, diğerleri öteki tarafta, diğerleri düşman, herkes dahil, herkes hariç. Güneş tepede, gündüzdü.. En iyisini, en güçlüsünü, en saklısını geceye adamak güzeldi.
Karanlığı hiç gece yaşamadığından geceleri hep karanlık yaşadın. Seni aldatacak, senin öyle sandığın, sözlerini anlamaya çalıştığın, her defasında daha iyi tanıdığın, ve tanımak istemediğin halde tanıdığın insanlar yok. Seni, ahmak, budala zanneden insanlar yok. Oysa ki sen onları konuşmadan da anlıyorsun. Kelimelerin sahte anlamlarında gizlemeye çalıştıkları her şeyi ve her zaman ve günün her anında ağızlarına doladıkları kelimelerle aslında günün hiçbir anında hissetmedikleri duyguları anlatıyorlar sana. Bu karanlık, bu karanlık sana kimsenin hissettiremeyeceği, ne senin anlatabileceğin ne de onların anlayabileceği şeyleri hissettiriyor. En çok geçmişi anımsatıyor, belki tek bir ortak yanları var, her ikisi de karanlık yine de geçmiş ve gece.. Asla yönlendiremeyeceğin, asla yönetemeyeceğin bir muamma, bilinmez, onların bilemeyeceği, nedenlerini anlayamayacağı. Kısıtlı özgürlükte yaşanamayacak olanları yaşamak arzusu, yaşayamamanın sızlatan eksikliği. Kibir, adaletsizliğe kölelik, ilkel eşitliğe ihanet.. Bir tekmeyle kıçına, tutuşuyor beynindeki fitiller, bakakalıyorsun boşluğa, geçmişine dönüyor, anlık zaferleri, izafi galibiyetlerini anımsıyor ve sızıyorsun. Kendi yeteneklerini, dünyayı dize getirebilecek hünerlerini aklından geçirmeksizin, yeterliliklerini görmezden gelip boğulmaya razı oluyorsun bir rakı şişesinde, su alkol, alkol nikotin oluyor.. Uzakta kalmak, bencilliğinin ortaya çıkardığı varsayımlarla yaşamak. Bu noktadan sonra saplantıların egemenliğine giriyor hayallerin. Duyma zorunluluğunu günden güne daha çok hissettiğin pişmanlık, aldatma içgüdüsü. Bu daha çok ardında bıraktığın hayata duyduğun açlık ve henüz kendi benliğinin ağırlığını taşıyamayan birinin “aşk”ın beklentilerini karşılayamama korkusu.. Kafanı kaldırıp baktığında küçük evler ve büyük ağaçlar görüyorsun, evlerde dışarıdan huzur, ağaçlarda yaşam var. Mavi kaplamış doğuya bakan pencerelerini, ölümü görmeni istemeyen güzellikleri. Kalmak ya da gitmek sorunu değil bu! İkisi de çok kolay çünkü! Kendini çözmek amacın, nerede, kim tarafından çözüleceğin sorunu değil bu. Uykuya direnirken göz kapakların kaybolmuş yılları hatırlayıveriyorsun, o çok bulutlu her an yağabilecek akşam üzerileri, sigaranın sağlığa zararlı ve daha keyifli olduğu zamanlar. Bilincin sıfır noktasında olduğu zamanlar, kaybolmaktan çok bulmaktan haz ettiğin zamanlar. Eve dönüş öğleden sonraları güneş iyice kızarmış gölgeni uzatıyorken asfalta. Rüya tiyatrosunda aynalar götürüyor seni o yıllara. Aslında hep yanlış anlaşılmalar, hayal kırıklıkları bir ömür boyu. Balıklar: derinlerde gözü yok hiçbirinin, görünen yüzüyle ilgilenirler gecenin... kendine iyi bak!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


darma dağan kimdir?

kendimi kandırıyorum galiba!

Etkilendiği Yazarlar:
hiç!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © darma dağan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.