Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Ağızları küfürlerle doldurulmuş çocuklar gördüm, Okuluma giden yollardaki köşe başlarında. Büyüdüm ama hala sırtımdaydı sanki çantam. Öylesine utanmıştım. Biz bir plastik topun peşinde koşturuyorduk o yaşlarda. Sense koşup bana sarılıyordun Her gol attığımda. Omuz omuza mücadelemiz sadece hayata karşıydı. İtip kakmanın gölgesi bile olmamıştı anılarımda. Satır arası kanamalarımdan çok önceydi dizlerimdeki yaralar. Kalem tutmayı öğrenememiştim o sıralar. Beton dökseler de okulumun bahçesine ve derslerde 10 dakikam çöp kutusunun başında tek ayak üzerinde beklemekle geçse de ben şimdiki çocuklardan çok daha mutluydum. II. Anlattığın oyuncaklardan hiçbiri benim olmadı ama her kış beni ziyarete gelen bir kardan arkadaşım vardı ve ben atkımı titreyerek sarıyordum boynuna üşümesin diye. Çünkü bana bakarken hep gülümsüyordu. Öğretmenimiz kadar güzel olmasa da. Belki hayat siyah beyazdı ama tüm renklerini sahiplendiğim bir gökkuşağım vardı ve yıldızlar bir bir kaysa da olması için çabaladığım umutlarım. Biz dilemeyi, beklemeyi değil almayı öğrenmiştik hayattan. Bir boya sandığı omzumuzda. Simsiyah ellerimize aldırmadan emeğimizin karşılığını istiyorduk. 'Parlamazsa para yok' diyerek. III. Dünyanın en güzel çocuğuydu kardeşim. Her ne kadar aksayarak yürüse de. Ben mahsus yavaş koşardım Benden önce topu alsın, lanet değil şükretsin diye. Hüznümüz sadece bir akasya ağacının dallarına takılı kalan kırmızı plastik topumuzdaydı. Birkaç çift ayakkabı boyayıp yeni bir top alana dek. IV. Her ne kadar deseler de sen hiç çocuk olmadın diye ben bir kez çocuk olmuştum. Simsiyah ellerimle kardan arkadaşıma sarılsam da birşeyleri vurmuyordu yüzüme. Ve ben hiç büyümedim. Her kış geldiğinde, kardan arkadaşımı bekliyorum bu yüzden... gözüm bahçemizde... atkım ellerimde... Ankara Not: İzlenim yayınları 2003 İzedebiyat yıllığında yayınlanmıştır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Semih Tanrıver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |