..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Hamit Serçe




10 Şubat 2004
Exit Film (For A Music)  
Hamit Serçe
Küçük çantasına rastgele eşyalar doldururken, içeriden gelen bir ses elimi doğrudan silahıma götürdü. On nefes alımı dinledim dışarıyı. "Babamdır, buraya gelmek aklından bile geçmez" dedi.


:BBGE:
     Exit Film (For A Music)(1)
Elbette kapıyı kırarak da girilebilirdim içeri ama apartmana girdiğimi gören kapıcıyı öldürmek epey gürültü çıkardığından olacak -küçük bir hırk ya da hörk sesi gelmişti gırtlağından- zili çalmayı daha uygun buldum.
Beynine dayadığım 45'lik colt'a şükürler olsun, hizmetçi kız şaşırmaya bile fırsat bulamadan yükses sesle tekrar etti fısıltımı: "Yok sağolun, birşey istemiyoruz!". Kapıyı kapatmasını işaret ettim. Ayak altında dolaşmamalıydı. Odasına götürüp "duck tape(2)" kürüne tabi tutum kendisini. Evdeki diğer organizma, yani "beyefendi", çalışma odasında. Işığı açık, ancak çok iyi biliyorum ki "bilimsel" şekerlemelerinden yüzbinincinin analizini yapmakta.
Derin bir nefes alıp çiçek kokan odaya yaklaştım. İçeriden hiç ses gelmiyor. Kapı kolunun soğukluğu da durduramadı beni, usulca içeri sızdım. Oda karanlık. İlk önce, içeriye açık pencereden de girebileceğim geçiyor aklımdan. Pişmanlık duymanın sırası değil. Zaten ışıltılı yüzünü gördüğümde aklımdaki bütün resimler siliniverdi. Başımı hafifçe sağa eğip yüzüne yaklaştırdım. Uyuyor, ve yapraklardan süzülen çiğ damlaları gibi sessiz gözyaşları döküyor.
Yatağın ucuna oturdum, gözyaşlarını silip usulca uyandırdım. Yüzümü görür görmez önce korku, sonra şaşkınlık geçti gözlerinden, sonunda da dudaklari titredi ve beni buraya kadar getiren o çaresizlik kokan şefkat ifadesi yerleşip sabitlendi yüzüne. "Kalk" dedim. "Giyin. Artık gidiyoruz." Önce dirseklerinden destek alıp göğsünü ve başını ayırdı yataktan. Gözlerinden sonra, kalbi ve aklı da görünce beni usulcacık boynuma sarıldı. Öpmedi. Ama kurumaya çalışan gözyaşları serinletti boynumu. Yavaş bir hareketle uzaklaştırdım kendimden. Acele, acemi hareketlerle toparlanmaya çalıştı, çıplak ayaklarını yataktan indirip oturdu.
     Kısa bir an bakışları karşıdaki duvara sabitlendi. Yüzünü yere eğip avuçlarının içleriyle gözlerini ovdu. Uyurken ağlamış olduğunu da bu hareketinden sonra farketti, şaşırmaya vakti olmadığını hatırlayıp burnunu çekti, hızlı bir alışkanlıkla saçlarını düzeltip, ince ve saydam bir "ben iyiyim" gülümsemesi gönderdi.
     Odanın diğer köşesinde küçük çantasına rastgele eşyalar doldururken, içeriden gelen bir ses elimi doğrudan silahıma götürdü. On nefes alımı dinledim dışarıyı. "Babamdır, buraya gelmek aklından bile geçmez" dedi. Söylediği kelimeleri hiç düşünmedim, anlamlarını da. Nergis kokan o serin sesi yeterliydi bana, hiç bilmediğim bir dilde konuşsa bile sakinleştirebilirdi beni. Perdeyi yana çekip, açık pencereye oturdum. Sırtımı boşluğa dayadım ve onu izlemeye devam ettim. Biliyordum, ya da seziyordum. Toplanmayı bitirmesine 30 saniye kala anlayacaktı. "Nereye?" diye sormak için dizlerinin üzerinde, arkası dönük durduğu köşeden yalnızca başını çevirip soru işaretleri ile dolu, kararsız, anlayamamış bir bakış gönderecekti bana. O bakış beni pencereden fırlatabilir, bunu biliyorum.
     Bütün bunları düşünmeyi bıraktığımda aynı köşede, aynı şekilde hareketsiz durduğunu farkettim. Gitmemizi gerektirecek son hareketi yapmadan önce düşünüyordu. Başını çevirmeye yeltendiği anda silahı doğrultup tam kulağının üzerinden vurdum onu. Çantasının üzerine yığıldığında duvardaki kızıl gölgesini gördüm. İçeriden büyük bir gürültü geldi.
Sıcak namluyu damağıma dayayıp dişlerimi sıktım.
Sırtüstü boşluğa akarken tetiği ezdi parmağım.

1) Radiohead grubunun “Exit Music for A Film” adlı şarkılarından esinlenerek.
2) Çok kuvvetli bir yapışkan bant türü.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: merhaba
Gönderen: sevil pınar / ist
19 Şubat 2004
naçizane fikrim; zaman kaymalarına dikkat etmek gerektiği.... sonrasında parmakta ezilen tetikler daha tesirli olur büyük ihtimalle.... boş şans.....




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cesaret
Dope Show
Bir Uç


Hamit Serçe kimdir?

Doğdum ve büyüyorum herkes gibi. Herkesinki gibi gecmiyor hayatim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hamit Serçe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.