..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > İsmail Örnek




14 Aralık 2003
Halının Üzerinde Bir Mavi Boncuk  
... Tam karşımda denizle arama husumet sokacak kadar mavi bir çift göz..

İsmail Örnek


Halının üzerinde bir mavi boncuk... Ne kadar faklı yüzleri var... Yaşadıklarına, yaşadıklarımıza bakarken gördüğün yüz onların tek açıklaması mı?...


:BGEA:
Merhaba;
Özleyip özlemediğimi bilmiyorum artık... Bilmediğim pek çok şeyden biri de bu... Dün vapurla dolaşıyordum... Ankara’da vapurun ne işi var gibi saçma sapan bir soru sormayacağını umarak anlatıyorum sana... Güvertede etimi liğmeleyen rüzgardan pek şikayetçi değildim... Şikayetçi olduklarım arasına rüzgarın hemen hiçbir hali girmedi... Hepsi demiyorum ama... Ayrıntılarını giderek unutmaya yüz tuttuğum bir kış günü otobüsün hareket etmekte olduğunu bildiren anonsla birlikte kollarımın arasında değil de, sanki bedenime yapışmış bir başka bedenle arama girebilmeyi başarmış o rüzgardan başka... Otobüs kenarında esen bedenlerarası  rüzgarlar dışında hep sevdim rüzgarları... Doğanın yalnız olmamızı istemediği için hissettirdiği nefesidir belki rüzgar...
ama ben bunları düşünmüyorum... güvertede, tam karşımda denizle arama husumet sokacak kadar mavi bir çift göz... Martılar bile nerede uçacaklarını şaşırmışlarken teslim olmaktan başka seçeneğim yok... İnsanda sonsuza dek sürecek hissi veren bakışlarıyla karşılaştığımda, onlarca fit uzaktan avını gözlemeyi hiç bırakmayan  kartalın farkına çok geç varmış bir tarla faresiydim... Kaderime teslim olduğum o anlarda biçimli vücudunun ayırtında değildim daha... Yolculuk boyunca üzerimden hiç ayrılmayan maviliğin karşısında ölümünü engelleyemeyeceğini bilen idam mahkumunun kabullenmişliği, tüm umutları tüketmiş insanların o  kendine has huzuru hiç zorlanmadan yerleşti ruhuma.... ta ki, iskeleye yanaşıncaya kadar... bakışları benden ilk kez ayrılırken sekiz yaşlarında bir çocuk onun kalkmasına yardım ediyordu... o zamana dek fark etmediğim hemen yanında duran uzun sopanın onun ellerinde güvertenin zeminini kontrol etmeye başlamasıyla beraber ne deniz kaldı ne de martılar... o kördü ve ben hala vücudunun ne kadar biçimli olduğunu bilmiyordum... kendime durmaksızın “ama bana bakıyordu” diyordum... asıl kör olan ben miydim? Hayır!.. O bana bakmıştı... Bunu öğrendiğimde geceydi ve ben nasıl olup da daha önce fark etmediğime şaşırdığım teninin sırlarını çözmeyi başarmıştım.... Geceydi... Uçsuz bucaksız bir coğrafyayı dolaşmaktan bitkin düşmüş, uykunun ılık soluğuyla dolmak üzereyken kulağımdaki fısıltı vapurdan inerken neden ağladığımı soruyordu... görmüştü....
            Bunların hiçbiri doğru değil belki... Belki de halının üzerine düşmüş bir mavi boncuğa bakıp uydurdum hepsini... Ne fark eder ki? Yaşanmış olması değil mi bir şeyi gerçek yapan?.. Tamam gözlerim katılmadı belki bu yaşanmışlığa, ellerim, kulaklarım katılmadı... Denizden çok ama çok uzaktayken, birdenbire, hiç sebep yokken tuzlu kokusunu duyduğun olmadı mı hiç?..
            Halının üzerinde bir mavi boncuk... Hepsi bu belki... ama değil!.. Sen yada bir başkası baksa ne görürdü? Sadece halının üzerinde bir mavi boncuk mu?... değil!.. Odanın temizliğe ihtiyacı var, komşunun yeni doğan bebeğine mavi boncuklu bir çeyrek altın almalı, yarın bezelye yiyelim, vs., vs......
            Halının üzerinde bir mavi boncuk... Ne kadar faklı yüzleri var... Yaşadıklarına, yaşadıklarımıza bakarken gördüğün yüz onların tek açıklaması mı?...
            Özledim mi bilmiyorum... Yüzler durmadan değişiyor....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Gidiyorum Ayna...
Garadro
İki Renk

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tehdit
Biri Anneme Rasyonalizmi Anlatmalı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şikayetname [Şiir]
Tuz Kadar [Şiir]
Sana Bir Şiir Borcum Olsun [Şiir]
Küstah Şiir [Şiir]
Şimdiki Zaman Kipi [Şiir]
Yusuf'su [Şiir]
Kehribar Kokulu Yoksun'luk [Şiir]
Tsunami [Şiir]
Bir Beyaz, İki Siyah [Şiir]
İman Al - Hams [Şiir]


İsmail Örnek kimdir?

GaRa


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İsmail Örnek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.