|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katılımı |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
7 Aralık 2003
Fotoğrafçılık
Umut
Fotoğraf; Yunanca, ışıkla yazmak. Bir ressamın boyalar ve tuvalle yarattığını, yaşamdan kesitle, ışıkla ve makineyle yaratmak. Kişisel, aile albümü dışında, dünyanın albümünü yapmanın peşinde olandır fotoğrafçı. |
|
Fotoğraf; Yunanca, ışıkla yazmak. Bir ressamın boyalar ve tuvalle yarattığını, yaşamdan kesitle, ışıkla ve makineyle yaratmak. Kişisel, aile albümü dışında, dünyanın albümünü yapmanın peşinde olandır fotoğrafçı. Bakmak değil, görmeğe ve görüp anlamaya yöneliktir tüm enerjisi. Elinizde fotoğraf makinenizle o uygun anın beklentisi içinde kendi yaşam sıkıntılarınızdan kurtarırken, tüm dünyanın güzelliklerini, sıkıntılarını hissettirendir, fotoğrafçılık.
Objektif ve aksesuar zenginliği, vizördeki görüntünün objektifteki görüntü ile aynı olması, yaratıcılığın ve fotoğrafçılığın tadını alabileceğiniz çeşit olarak SLR makineleri kompakt makinelerden önce tercih etmek gerekir. İlk zenit ile başlamıştım fotoğraf çekmeye, makine benim bile değildi. Gün geçtikce makinenin yetersizliğini anlamak hem sizin iyi yolda olduğunuzun hem de kenara para koyup makine almaya yaklaştığınızın sinyalidir. Başta sabit objektifle çekerken,birde zoomum olsa dersiniz ve yine kenara para koyma aşamasının ikinci bölümünde olduğunuzun sinyalidir, bir süre sonra geniş açı objektif istersiniz, fotoğraf makinesine hakimiyetiniz,sonsuz ve sürekli bir devinim içindeki yaşamları temsil edecek uygun kareyi yakaladığınız anlar çoğaldıkça, yollara düşüp deklanşöre bastığınız anda aldığınız mutluluk arttıkça, bunca makine ve marka arasından size uygun olanını bulacaksınızdır diye düşünüyorum.
Fotoğraf makinesini alıp yollara düşmek..tabi doğru yer ve zaman. Taksim İstiklal’ de alışveriş mağazaları o doğru yer olmayabilir örneğin , ama önünde mendil satan çocuklardır belki de sizin deklanşöre basmanızı bekleyen tam da doğru yer ve zaman. Balıkçıları çekmeye çıkarsınız,tek bir kare çekemeden, ama eve bir kilo taze balıkla dönersiniz. Bahar aylarında doğanın coşması size malzeme yaratırken, kışın yağmur sonrası veya kar, fotoğraflarınıza girer. Bizim insanımızda her ne kadar kamera ve fotoğraf makinesine karşı aşırı sempatik ve ilgili çekim gücü beslese de, deklanşörün önündeki insan seyyar satıcı, dilenci, sokakta yaşayan insansa , önce sohbet edip izin alın derim ben. Hem makineniz hem kendi sağlığınız için önemli diye düşünüyorum. Ankara’nın göbeğinde dilenci bir kadından statlarda bile duymayacağınız küfürler işitmiştim izinsiz fotoğrafını çektiğim için ve fotoğrafını çektiğiniz kişiye ona da bir tane göndereceğinize söz verdiyseniz mutlaka gönderin, dünya küçük. Belki o kişiyi bir daha fotoğraflama şansını siz veya başkası yakalayabilir. Tutulmayan söz, bir daha çekim izni vermeyen kişi demektir .
Işığın en uygun olduğu anı yakalamak. Gerçi en güzel fotoğraflar sabahın erken saatleri(Herkesin yatakta olduğu) , güneşin batmaya yakın zamanları, yağmur sonraları denir.ama konu ışık olunca, doğruya giden pek çok yolun olduğunu unutmamak gibi,uygun ışığın yakalanacağı pek çok zaman vardır.
Yürümeyi seviyorsanız, yeni yerler ve insanlarla tanışmayı, günlük sıkıntılarınızdan(ev,iş,eş..)sıyrılabileceğiniz zamanlar istiyorsanız veya eşiniz arkadaşlarınızla farklı şeyler paylaşmanın peşindeyseniz, fotoğraf makinenizi alıp yola düşün derim.
Söyleyeceklerim var!
Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?
Yazıları
yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz
ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız,
yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.
Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.
|
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
|
Soluk alan tek yanım şiir. Yolda yürürken yüzüme çarpan esintide saklı,içtiğim su da,gülümsememde ve gözyaşında,boğulup da içinden çıkamadığım anda da,mutluluğu bulutların beyazlığında gezdirenin de şiir olduğunu biliyorum. ,yetmez mi. ,.
Etkilendiği Yazarlar:
Yılmaz Odabaşı,Şükrü Erbaş,Edip Cansever,Metin Altıok,Cemal Süreya
|
|
|