Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon |
|
||||||||||
|
Kimse ne olup bittiğini bilmeden hariçten gazel okurken,aradan birkaç akıllı tip çıkıp,nedir kardeşim bu aşk dediğiniz diye feminal açıdan uzaklaşarak,farklı bir frekansta yoğunlaşıyorlar.O tipleri çok seviyorum ben.Gerçekten neyin ne olduğunun farkındalar.Şaziye'nin nişanındaki gri kareli gömlekli yakışıklının kim olduğu umurlarında bile değil.Yada acaba Burak beni seviyor mu fenomenlerini hiçmi hiç takmıyorlar.Dedim ya,onlar için varsa yoksa,bilimsel aşk.Bilimsel aşk mı?O da ne? Bilimsel aşk yani benim idefiksimdeki adı bu.Bilimsel aşkta özneler yok.Sadece gizli özneler var.Yani kadın ve erkek,karşısında görmek istediği kişiyi görüyor.Asıl tema o.İyelik eki de yok.Ne kadın,ne de erkek kendisini karşısındakine ait hissetmiyor o yüzden.Ait hissetmiyor dediysem,ikisi de gidip bir bara "one night stand"türü bir ilişki de yaşıyor demedim.Aitlik yok derken anlatmak istediğim,saygılı bir bakış açısıyla yaşamı algılamaydı.Herşeyi beraber yapmak zorunda değiliz diye başlayan bir cümle düşünün ve bu cümleyi beraberliğin her aşamasına serpiştirin.Böyle bir durum kısacası... Fi tarihinde monolog kurduğum bir hatun kişinin dediği bir cümleden yola çıkarak kadın ve erkeğin beraber yaşamak adı altında simgeleştirdiği şeyleri biraz olsun analiz ettim diyebilirim.Bu analizin içerisinde biryerde değer arzeden bazı şeyler var ki,bir kadının beraberliğe özellikle evliliğe nasıl baktığını gözler önüne seriyordu.Kadınlar hep derler;Ciddi bir beraberlik istiyorum.Yada ilişkimiz ne zaman ciddi bir boyuta ulaşacak.Fi tarihinde cümleler sarfettiğim o hatunda aynen bu şekilde bir durumu algılamış olmalı ki,hayatın anlamını şuan kitapların arasında arıyor.O zaman bana "ciddi bir beraberlik düşünmüyorum"demişti.Düşünsenize,ciddi bir beraberlik istemiyormuş primadonna.Gerçi rolünü çok iyi oynayacağından da pek emin değildim.Yada doğaçlama birşeyler takılmak istiyordu belkide.İster doğaçlama ister kategorilere ayrılmış bir rol olsun,onun ne istediği belliydi.O da gizli öznesini arıyordu. Gizli öznelerin adı olmaz...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © I have a dream, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |