..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > İlknur Oğuzlar




13 Eylül 2003
Yalnızlığın Sevinci  
İlknur Oğuzlar
Yalnızlığım sapladı sivri ucunu kalbime ve giderek derinlere ilerliyor, sessiz çığlıklarımdan boğuluyorum. Etrafıma şöyle bir baktım, bu ne koşuşturma böyle, herkes iş çıkışı evine gitmek için yollara düşmüş, otobüs, dolmuş duraklarında uzun kuyruklarR


:BADH:
Yalnızlığım sapladı sivri ucunu kalbime ve giderek derinlere ilerliyor, sessiz çığlıklarımdan boğuluyorum. Etrafıma şöyle bir baktım, bu ne koşuşturma böyle, herkes iş çıkışı evine gitmek için yollara düşmüş, otobüs, dolmuş duraklarında uzun kuyruklar… İlerde buluşmuş sevgililer bir yerlere gitme telaşı içinde, adamın biri ekmek almış bir diğeri sebze evlerine gidiyorlar, yorgun gözlerle etrafı süzerek bir yandan da gündem hakkında konuşuyorlar… İlerde bir anne kucağında çocuğu, kuyrukta bekliyor, kızı ona kreşte olanları anlatıyor o da ilgili gibi görünüp aslında başka şeyleri düşünüyor…
Bu koşuşturma içinde, kalabalığın, gürültünün tam ortasında kalbimdeki çığlıkları duyabiliyordum. O çocuğu kıskandım onu dinleyen bir annesi olduğu için, o adamı da kıskandım, eve ekmek götüren adamı ve şu karşıdan karşıya geçen teyzeyi, hepsini kıskandım, hepsinin koşuşturmasını, bir yerlere gidişini, şu kalabalığa karışmış olmasını, gürültüye ortak olmalarını kıskandım… Hatta ileride sebebini anlayamadığım sadece bağrışmalarını duyduğum bir kavgayı da kıskandım…
Ben ne yapıyordum, nereye gidiyordum? Bende işten çıkmış, otobüs kuyruğunda bekliyordum… Nereye gidecektim? Boş bir eve, beni kimsenin karşılamadığı, hatta gitmediğim zaman kimsenin de merak etmeyeceği o sessizliğin içine…
Otobüse bindim ve her zamanki gibi evime geldim… Zili çalmak istedim, biliyorum kimse açmayacaktı ama ben yine de çaldım, fark ettim ki zilim çalışmıyormuş, oysa ki ben aylardır bu evde oturuyorum… Zilin sessizliği parmağımın ucundan yüreğime kadar saplandı, anahtarımı çıkartıp açtım kapıyı, “Merhaba” dedim birileri cevap verir ümidiyle, kimsenin olmadığını bile bile…
Ayakkabılarımı çıkarıp ahşap portmantoya bıraktım, üzerimdekileri çıkartıp eşofmanlarımı giymek için yatak odasına yöneldim, okuduğum kitabı açık bırakmışım komidinin üstünde… Hiç acele etmeden (zaten bol bol vaktim var) üzerimi değiştirdim… Mutfağa geçtim, canım bir şey istemiyordu, keşke yemek hazırlayacağım birileri olsaydı… Gidip televizyonu açtım evin içi bir çok sesle doldu… Sesler duvarlardan kulaklarıma yansıyor ama içeri giremeden sönüyordu. Balkona çıkıp bakındım, sokaktaki insanlara, ileride bir aile çocuklarıyla gezmeğe gidiyor, birileri evlerinde gülüşüyor sesler geliyor… Sonra babam aklıma geldi “ Sen seçtin, biz demedik git diye” demişti… O an tutamadım göz yaşlarım süzüldü ve balkon demirine düştü, birden yüreğimdeki buz delmekten vazgeçti, göz yaşlarım içimi ısıtmıştı.
Kalabalığın içinde yapmacık, kendini bile dinlemeyen, duyguları körelmiş bir insan olmadığım için sevindim, bu kez sevincimden akıyordu göz yaşlarım ve içimi ısıtıyordu, rüzgar başka yalnızlara da sevincimi taşısın, duyguların her şeyden önemli olduğunu ulaştırsın diye bir kahkaha attım göz yaşlarıyla karışık ve bir kahkaha daha… Sonra gülümseyerek kapadım kapıyı ve mutlu güzel dünyama geri döndüm saçlarıma takılmış umutlarımla…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: unuttuğumu sandığım yıllar...
Gönderen: ömer akşahan / izmir
17 Eylül 2003
bu yazıda kendimi ve unuttuğumu sandığım yıllara yeniden geri döndüm ve yalnız olmadığımı anladım... teşekkürler kaleminize.. sevgilerimle ömer akşahan akşiir




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Elveda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elma (Aşk) Şekeri [Şiir]
Buzuk Sevda [Şiir]
Çözme Düğümlerimi [Şiir]
Doğuş [Şiir]
Aşk Aynalarda Unutur Gamzelerini [Şiir]


İlknur Oğuzlar kimdir?

doğduğum Eski şehir uzak şimdi özlerim bazen anamın kokusu gelir esen rüzgarlarla güzelliğine nice sevdalar şiirler, şarkılar yazılmış İstanbul'da güzel bir sahilde bir İzmir türküsü takılır dilime eski aşklarıma ağıtlar yakarım dünyayı kucaklamak isteyen bu koca yüreğin derdini ancak kelimelerde anlatırım


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İlknur Oğuzlar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.