..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Emre




6 Ağustos 2003
emre'nin sendromu 2  
Emre
Aşkı olağan bir uğraş haline getirdiniz.


:AHJH:
İnsanın onsekiz yaşındayken, yalnız başına girdiği ilk salon; gülünç ve dokunaklı bir anı! Bir kadının bakışı beni utandırmaya yeterdi! Hoşa gitmek istedikçe gülünç oluyordum. Herşey üzerinde yanlış düşüncelere kapılıyordum. Ya hiçbir neden yokken içimi döküyor, ya da bana biraz sert baktı diye adamı düşman sanıyordum. Fakat, sıkılganlığım yüzünden çektiğim bu üzüntüler içinde geçen bir güzel gün ne hoş bir şeydi!..
Görkemli ışıklara bürünmüş ve binlerce insanla dolu bu vadi, gözlerimi kamaştırıyor. Hiçbiri beni tanımıyor; hepside benden üstün. Aklım başımdan gidiyor.
İşi ne burada? Hoşlanıyor mu?
Yoksa hoşa gittiğini mi sanıyor?
Ey aşk! Bize, çılgınlıklar etmeden duyurduğun bir zevk var mı?
Onun güzelliğine hayranım, fakat zekâsından korkarım.Birbirini tutmayan, dağınık sözler, rastlantının yarattığı karşılaşmalar, kalbinde biraz olsun ateş olan, hayal gücü güçlü bir adamın gözünde kesin birer kanıt haline gelir.
Ne kararsızlıklar, nice uykusuz geçen geceler, Tanrım! Yoksa kendimi küçük mü düşüreceğim? Hayır, o zaten kendiliğinden bana aldırış etmeyecek. İyi ama, gidiyor, buradan uzaklaşıyor!..
Şimdi ciddi olmak istiyorum, sırasıdır.
Bugünlerde gülme gereğinden çok ciddiye alındığı için küçük bir kaçamak bile erdem tarafından suç sayılıyor.
Bir de itiraf ediyor! En küçük ayrıntısına varıncaya dek anlatıyor! Gözlerime iyice dikilen gözleri, bana başka birisi için duyduğu sevgiyi belirtiyor.
Ah! Nasıl da bir aşkın baharı nisan ayını o cilveli ihtişamına benziyor; şimdi güneş tüm güzelliğini gösteriyor, biraz sonra bir bulut herşei alıp götürüyor.
Zira, bütün bu anlattıklarımı gözümle gördüm, kim bilir, belki de onları görürken yanılmış olabilirim; fakat, aldatmıyorum.
Ey büyü... Sende aşkın bütün gücü mutsuz olmak gücü var. Senin elinden gelmeyen tek şey, onun o büyüleyici zevkleri, tatlı sevinçleridir. Onun uyuduğunu seyrederken, “O melek gibi güzel sevgili, bütün zaaflarıyla sadece ve sadece benimdir. İşte şimdi o. Tanrı’nın ihanetiyle bir adam kalbini büyülesin diye yarattığı gibi, artık benim elimde diyemiyorum.
İyi ama, ben o zevki o kadar ihtiyaçla , o kadar çekinerek elde edecek olursam, onun tadı kalmaz ki!..
Aynı şey onda da var
Hani doğanın açıklayacabileceği hiçbir şeyde,
Hiçbir zaman denge çizgisini aşmayan,
Tavırların sakin, soylu inceliği,
Bir duygunun hiçbir şeyi yeterli bulmaması gibi.
Ya da gördüklerinden büyük bir tat duyduğunu,
En azından belli etmemesi gibi davranışlardan...
Demek sizin uygarlığınızın yarattığı güzel mucize buymuş! Aşkı olağan bir uğraş haline getirdiniz.
Heyhat! Niçin özellikle bunlar da, başkaları değil?
Yürüyüşü, davranışı ne kadar anlamlı! Boyu posu ne kadar da ince, zarif! Kimdir bu kız acaba?

.Eleştiriler & Yorumlar

:: edebiyat insanlarına saygı gösterin lutfen..
Gönderen: memed cem / , Türkiye
20 Haziran 2010
evet bu yazı kırmızı ve siyah kitabından bölümler arasındaki anaktodlardan... kim yazmıştı anımsamıyorum ama orada okuduğuma eminim.. lütfen yazıların altına sahipleririn adınıda yazınız.. edebiyat insanlarınıa saygımızı kaybetmeyelim...

:: aferin sana
Gönderen: bahar / istanbul
24 Ağustos 2003
yazıyı çok beyendim birde baktım ki bizim emre yazmış. tebrikler....bu yazının devamını bekliyoruz...

:: HAYDAAAA
Gönderen: senem / istanbul
8 Ağustos 2003
Emreciğim, canım stajerim. En sonunda yazılarını da okudum ya artık ölsem gam yemem. Ama sanki bir yerlerden alıntılar yapmışsın gibi me geldi. Özüne dönsennn nasıl olur.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Emre kimdir?

Ben, ben olduğum için varım.

Etkilendiği Yazarlar:
Johann Wolfgang Goethe, Fyodor Dostoevsky, Henri Beyle Stendhal, Charles Dickens, Lev Nikolayevich Tolstoy,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Emre, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.