Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov |
|
||||||||||
|
İlk uyandığında gün, kuşlar günü farklı bir ritim ve ahenk içinde karşılıyor. Bir çatıdan diğerine beraber uçuyor. Bazıları yerde kırıntılara bazıları suya gidiyor. Arada bir kargalar bağırıyor. Kargayı dinleyince diğer seslerin güzelliğinin daha da bir farkına varıyorum. Günün sonuna doğru azalan seslerden tekrar sıyrılıyor kuş cıvıltıları yorgun güne nini söyliyerek geceye hazırlıyorlar. Ya da birbirlerine aşklarını söylüyorlar. Gece gözlerini ovuşturuyor. Gündüz sokakta dolaşan bedenlerin yerini rüyada gezinen ruhlar alıyor. Etrafta dikili ağaçlar var. Gündüz karbondioksit alıp oksijen veriyorlar. Sıkıldığımızda, heyecanlandığımızda kısaca duygulandığımızda daha rahat daha derin bir nefes için olanak sağlıyorlar. Ne o nefesi çekenden ne de ağacın yanından geçendende bir damla suyu bekliyor. Onlar vermesede gocunmuyor çünkü her zaman için Tepesinde gelip birleşebilir bulutlar ve damlalarca su verebilir -karşılıksız sevgi mi yoksa aşk mı bu?- . Akşamda gelince oksijen alıp karbondioksit veriyor. Belki bugünde yağmur yağmamıştır. Köklerini daha derinlere salıyor, dallarını daha yükseğe çıkarıyor ertesi gün. Değişen güzelliklere ait bir büyü var galiba. Her varlığın içinde kendine ait bir büyü. Belkide güzellik, şeklin içindeki manadır. Ama bu manayı ben ne kadar kavrıyabiliyorum? Kalbim ne kadar bir genişliğe sahip, aklım ne kadar bir derinlikte, etrafımı saran bu güzelliklerin ne kadar farkındayım? Peki ben bu güzelliklerin değerini ne kadar verebiliyorum ya da hakettiğin kadar sevebiliyor muyum?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Guvercin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |