..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Mesut




21 Nisan 2003
Sevmek, Çıkarsız Ve İçten  
Mesut
Sevmek ve değer vermek. Yalnızca iyi olduğu için, sevgiyi iyiliği barındırdığı için, çıkarsız, beklentisiz, yürekten ve samimice. Sevmek, İnsanı sevmek. Tüm güzelliklerin insanı sevmekle başlayacağını bilmek. İnsanı, gerçek insanı sevmek. art niyetli olma


:BABJ:
Birçoğunun dilinden düşürmediği, birçoğunun yalnızca lafta bıraktığı birşey. İnsanlara yalnızca insan olduğu için değer vermek ve herkese gerçek anlamda düşünce özgürlüğü tanımak. Çünkü insanı sevmenin temel ilkesi bence insanları ayırmaksızın iyiliği ve insanlığı için sevmek. Kalitesi için. Evet çokça söylenen ama çoğunlukla lafta kalan birşey insan sevgisi ve hoşgörü.

Bazıları müslüman, bazıları hristiyan, bazıları yahudi, bazıları ateist. Bazıları ucundan bazıları körükörüne bağlı bişeylere. Ben de müslümanım. Birçoğu gibi. Ama insanlarla tanıştığımda onları dinlerine göre yargılamıyorum evrensel değerlere göre yargılıyorum. Kendi inancıma saygısızlık yapılmasını istemediğim gibi onlarınkine de yapmamak için elimden geleni yapıyorum. Ve böyle olmaya çalışılmalı diye düşünüyorum. İnsanları hangi görüşlerden olduklarından çok, sahip olduğu görüşü samimi ve dürüstçe, çıkar için değil de toplumumuzun iyiliği, insanlığın iyiliği için savunup savunmadığına bakıyorum. Dürüst, iyi niyetli, akılcı düşünmeye çalışıp çalışmadığına bakıyorum. Ve benim en büyük önderim -malüm kişilerin dışında- Yunus Emre\' dir diyorum. Engin Hoşgörü ve Engin İnsan Sevgisi... Bize bunlar neden yetmiyor. Ya da çok şeymiş gibi görünmüyor anlaması zor. Bazıları milliyet unsurunu biraz fazla ön plana çıkarır. Bazısı ise dini, mezhebi, ekolü, siyasi görüşünü... Elbetteki benim de inancım var. Zalimi alkışlayamam, zulmü sevemem, gelenin hatırı için geçmişe sövemem diye devam eden mısralarda Mehmet Akif güzel söylüyor. Ama hertürlü eleştiriye açık olmak lazım. Araçlar amaçlaşmamalı.

Örneğin İslamda hedef nedir. Bu her türlü görüşe sahip insanın sorması gereken soru. Hedef insanı en olgun seviyeye insan-ı kâmil olmaya çıkarmak değil mi. Sınırları aşan engin hoşgörüye sahip olmak değil mi. Adam gibi adam olmak değil mi. Bir solcu için de bu böyle, bir alevi bir sünni veya yahudi vs vs için de... Böyle olmalı tüm felsefeler. Yoksa bu güzelliğe sahip olmayan düşünce sistemini ben ne yapayım.

Ben sorgulayarak öğrenip kabullenmeden yanayım. Ve her türlü görüşe her zaman açığım. Görünüşte dışlamadığım gibi, içimden de kendince haklı demesini bilmeliyim diye düşünüyorum. Eğer inandığım değerler gerçekten doğruysa bana yöneltilen soru ve eleştirilerden niye kaçıyorum diye sormalıyız kendi kendimize.

Ben Şuna inanıyorum. Gerçekten de hoşgörülü değil birçoğumuz. Evet yüzde 90\'ımızdan fazlası gerçek anlamda hoşgörüden çok uzakta. İnsanları görüşlerine göre ayırmak vazgeçilmez özelliğimiz. Birçoğumuz hayır böyle değilim dese de yüzeysel kalıyor. İnanın ki böyle... Dış görünüşte kalıyor bu. Hatta dış görünüşüyle bile hoşgörülü olamıyoruz. Ben Necif Fazıl\'ı, Sezai Karakoç\'u, Nazım Hikmet\'i, Murat Belge\'yi, Attila İlhan\'ı da severim birçoğumuz sever. Ve sevmeliyiz de. Lafım yarası olana. Onlar kendilerini çok iyi bilirler.

Kürdünü de, Alevisini de, Marx\'istini de, Sünnisini de, Ülkücüsünü de, İslamcısını da, dinlisini dinsizini, iyi niyeti yüreğinde barındıran herkesi seviyorum ve sevmeliyiz de. Yeter ki insanlığın temel erdemlerine sahip olsun beni ben olarak kabul edip insanlığım için sevsin... Yüreği sevgi dolu insanlara gönüller dolusu selam olsun.

Yaşanılası bir ülke ve dünyada yaşayabilme, gerçek anlamda düşünce özgürlüğünün, insan haklarının olduğu, ekonomisi, eğitimi, sağlığıyla gelişmiş bir Türkiye\'nin olması dileklerimle....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Mesut kimdir?

İnsanı yalnızca insan olduğu için sevmek. . . İnsana iyiliği, dürüstlüğü, saflığı barındırdığı için değer vermek. . . Yalnızca sevmek çıkarsız, beklentisiz, temz bir sevgi ve içtenlikle. . . Mümkün mü bu. Var mı böyle insanlar. Dünyayü güzellik, iyilisevgi kurtaracak birinsanı sevmekle başlayacak herşey. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Balzac, Yusuf Atılgan (Aylak Adam), Ahmet Altan (Son romanını önceki kadar beğenmedim), Çetin Altan, Albert Camus (Yabancı) gibi...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mesut, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.