..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Küle değil, ateşe üflemelidir." -Divanü Lügat-it Türk, Savlar
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Dönemler > Yahya Önder ZIĞINDERE




18 Mart 2003
Çanakkale Destanı  
Yahya Önder ZIĞINDERE
Tam 88 yıl öncemiş. Çanakkale Arslanlarımız Kars'tan, Hatay'dan, Trabzon'dan, İstanbul'dan ve Türkiye'nin her köşesinden vatanını, milletini ve dinini korumak için gelmiş, memleketim Çanakkale'de can vermiş.


:BEEH:
Tam 88 yıl öncemiş. Çanakkale Arslanlarımız Kars'tan, Hatay'dan, Trabzon'dan, İstanbul'dan ve Türkiye'nin her köşesinden vatanını, milletini ve dinini korumak için gelmiş, memleketim Çanakkale'de can vermiş. Gazi olanlar da "Şehid olamadım kumandanım..." diyerek ağlamış.
"Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor tevhidi,
Bedr'in aslanları ancak bu kadar şanlı idi.
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın,
Gömelim gel seni tarihe desem, sığmazsın" dizeleri bu savaşa katılanlar hakkında milletimizin ne düşündüğünü anlatıyor zaten.
Bizzat dedemin babası bizim taraftan 50.000 şehit verdiğimiz Zığındere mevkiinde sıhhiyeci olarak görev almış olması, bu savaşa karşı kişisel ilgimi artırmıştır. Bu her uzmanın kabul ettiği gibi narmal bir savaş değildir. Tarihte en çok subay kaybına neden olan en kanlı çarpışmalar bu savaşta yaşanmıştır. Aslında bu savaş, tarihi başka bir konu, coğrafyası başka bir konu, siyasi ortamı başka bir konu ve milli düşünceleri başka bir konu olarak değerlendirilebilir. Fakat benim burada vurgulamak istediğim konu başlığı günümüz insanlarının bu büyük savaşa karşı vurdumduymazlığı. 18 Mart Çanakkale Zaferini televizyonlarda sadece haberlerin birkaç saniyesinde izliyoruz. O da yapılan törenlerde kim kimin sırasını kapmış, kimin ayağı kaymış gibi protokol krizleri veya ne olduğu belirsiz haber müsvetteleri. Bunun tersine Anzac'ların anma törenlerinde gelen Avustralya ve Yeni Zelandalı gençlerin gelme nedenleri değil, içip içip sokaklarda olay çıkarmaları medyamızın daha çok ilgisini çekiyor. Yazımı okuyan arkadaşlardan ricam; lütfen bu savaş hakkında birşeyler okuyun. Okudukça ilginiz artacak, başkalarını da okumak için teşvik edeceksiniz. Ne okuyalım derseniz, tarih kitaplarını sevmeyenler bence Buket Uzuner'in "Gelibolu" adlı kitabından başlasın.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bakışsız Bir Kedi Kara [Şiir]
Sürdürülebilir Çevreye Savaşın Etkileri [Eleştiri]


Yahya Önder ZIĞINDERE kimdir?

Yazacak çok şeyim olduğunu anladığımda yazacak birşey bulamadımya, ben buna yanarım.

Etkilendiği Yazarlar:
Ece Ayhan


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yahya Önder ZIĞINDERE, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.