..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Cihan Altın




19 Mart 2024
Dünya  
'Dünya' Kelime Ahvalinin Önemi

Cihan Altın


Öncelikle bu yazımız bölüm bölüm yayınlanacaktır. Yazımızın başlığı çok basit gibi görünmektedir ancak yazımızın içeriği sizi ve düşüncelerinizi bir yolculuğa çıkaracak ehemmiyette yazara özgü bir yazıdır. Okurken düşünmeniz akabinde betimlemeleri ve örneklemeleri iyi idrak etmeniz ümidiyle. HER KELİME KENDİ İÇİNDE ANLAM BARINDIRMAKTADIR.


:CAH:
Dünya ; ne kadar basit bir beş kelime, oysa bu kelimenin içinde gerçekleşen olaylar, yıkımlar, hüzünler, zaferler, mutluluklar... Bir saniyesine bile hükmedilemeyecek derecede hızlı ve cüretkar bir tavırla insanoğlunu asırlardır içinde barındıran DÜNYA. Nice düşünceler nice yazarlar geçti içinden, nice bilim adamları yöneticiler sanatçılar girdi bu hikayenin içine. Fakat her şey bir gün yaptıklarıyla unutuldu ve toprağın altına bir filiz olması ümidiyle ebedi olarak terkedildiler.
Peki biz neden ve nasıl terkedileceğiz toprağa ? Yapıtlarımızla mı ? Dini vecibelerimizle mi ? Kültürümüzle mi ? Yoksa sadece insan olduğumuz için mi ? El Cevap ; TÜMÜ
İnsan ve Dünya ; ayrıştırılamayacak iki karışım, iki olgu. Bir şeyler başarmak bir şeylere inanmak için yaşıyoruz ve bir davayı savunuyoruz hep beraber her dinden her kültürden insanlar. Bunların inancına sahip olarak hayatı geçiriyoruz. Kendi inandıklarımızı insanlara inandırmak, kendi şahsımızı insanlara tanıtmak ve üne kavuşmak amacıyla yaşıyoruz.
PEKİ KAÇIRDIĞIMIZ ŞEY NE ? O aklımızın arkasında saydam bir şekilde duran net gözükmeyen fakat varlığı delillendirilebilen şey ne ?
Anlatmak istediğim çok derin olmayan fakat sizi ve benliğinizi sorgulayarak buna cevap arayan bir yazı yolculuğu olacak. Bölüm bölüm yayınlanma amacı ise yolculuğunuzu psikolojik ve dramatik anlamda etkilemeden sizi benliğinize kavuşturma amacı içermektedir. Yapacağınız yorumlar değerli olmakla birlikte ne kadar anlaşılabilir olduğumuzu görmek istiyoruz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kudüs
İlay-ı Kelimetullah


Cihan Altın kimdir?

23 Yaşında ve İzmit doğumlu olan yazar bu alanda ilk akademik eğitimini 2018-2019 Yıllarında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hazırlanan yazarlardan 8 aylık yazarlık eğitimi almış ve hayatı boyunca okuduğu kitaplardaki bilgileri biriktirerek kendine özgün kalemiyle sunmak istemektedir. Katılmış olduğu çeşitli yarışmalarda derece almış ve üniversite yıllarında da uzun süre yazarlık eğitimleri ile münakaşa içerisinde olmuştur. Üniversite yıllarında STK larda aktif şekilde rol alan yazarımız Lise ve düzeyindeki okullarda konferanslar vermiştir. Şu an hali hazırda 5 senedir hazırlamış olduğu taslak üzerinden kitap yazma aşamalarına başlamıştır. Umarız en kısa sürede tamamlar ve okuruna sunar.

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu - Fahri Tuna - Ahmet Şimşirgil


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cihan Altın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.