..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilmek kadar kuşku duymaktan da zevk alıyorum. -Dante
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > Ömer Özyurt




12 Eylül 2022
Okul Yolundaki Tank  
Ömer Özyurt
12 Eylül darbesinin benim o gençlik ruhumda açtığı yaraları anlatan bir anı, bu yazı.


:HIA:
Gündüz çalışıp, akşam ortaokulunu ve akşam lisesini bitirmiştim. Yıllardan 1980 yılı idi. Akşam lisesinden mezun olup diplomamı almıştım.

        Dört yılık akşam lisesi boyunca hemen her gün okulda çeşitli boykotlar, çatışmalar, tartışmalar oluyordu. Çeşitli örgütlerin çeşitli fraksiyonları arasındaki bu tartışmalara, çatışmalara pek girmiyordum. Benim amacım sadece ve sadece okumaktı.

        Bütün bir yıl boyunca evde kendi imkânlarımla, gazetelerin verdiği eklerle üniversite sınavına hazırlanmıştım. Haziranda da sınava girmiştim. Sınavım fena geçmemişti. Umutluydum. Yanılmıyorsam, ağustos ayının ortalarına doğru sonuçlar açıklanmıştı. Ve ben, birinci tercihim olan Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Adalet Yüksekokulu’nu kazanmıştım.

        Bir süre sonra, kazandığım okula gidip, kayıtların başlama tarihini, ne gibi evraklar istendiğini falan öğrendim. İstenilen evrakları hazırlayıp, 12 Eylül 1980 Cuma günü kayıt yaptırmaya karar verdim. Çok heyecanlıydım. Çünkü ben ortaokulu ve liseyi gece okumuştum. Sınava da evde kendi kendime hazırlanmıştım Gündüzleri terzi çıraklığı yapıyordum. Terziliği sevmiyordum ve kurtulmak istiyordum.. Bunun için de tek çarem okumaktı. İşte ben üniversiteyi bu çok zor şartlar altında kazanmıştım. Bunun için çok heyecanlı ve çok sevinçliydim. Cuma günün gelmesini dört gözle bekliyordum. Bir an evvel üniversiteli olmak istiyordum çünkü.

        Her sabah işe gitmek için çok erken uyanırdım. 12 Eylül 1980 Cuma günü daha da erken uyandım. Çünkü yattığım odaya, salonda ki televizyonun sesi geliyordu. Ben önce bunun bir rüya olduğunu sandım. Biraz uykum açılıp, kulak kabartınca gerçekliğini anladım. Bazen marşlar çalıyor, bazen Kenan Evren’in konuşmaları geliyordu. “ihtilal mi oldu acaba?” diye kendi kendime soruyordum. “Ha bugün ha yarın” diyerek böyle bir darbenin olacağını hepimiz biliyorduk zaten. Ve sonunda olmuştu işte.

        Zorla yataktan kalkıp salona geçtiğimde babam oradaydı ve TRT’yi izliyordu. Evet, ihtilal olmuştu. Kenan Evren yanındaki 4 generalle birlikte açıklamalar, bildiriler, emirler, neden yaptıklarını, neler yapacaklarını falan anlatıyordu. Beni derinden etkileyen o sözü de söylemişti en sonunda : “…sokağa çıkma…” yasağı.

        Okula gidemeyecektim. Kayıt yaptıramayacaktım. Okul yoluma bir tank çıkmıştı çünkü. O tankı elbette aşamazdım. Çaresiz pazartesi gününü bekleyecektim.

        Pencereden dışarı baktım. Her gün işe giden, bakkala giden insanlarla dolan cadde bomboştu. Caddede hiç kimsenin olmaması biraz içimi burkmuştu doğrusu. Biraz da hüzün…

        O gün, devlet memuru olan babam da işe gitmemişti. 16.04.2010

Ömer ÖZYURT



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Balıkçılar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Senden Önce [Şiir]
Hüzün [Şiir]
Şiir [Şiir]
Sen Gelmeden Önce [Şiir]
Rotasız Trenler [Şiir]
Eylül Akşamları [Şiir]
Yoksan Eğer [Şiir]
Sonbahar Bulutları [Şiir]
Bakır Rengi Akşamlar [Şiir]
Sokakta [Şiir]


Ömer Özyurt kimdir?

"Kırsal Öykü"ler ve "Aşk Şiirleri" yazıyorum. "Balıkçılar" isimli öyküm "Külöykü Dergisi"nde ve çeşitli şiirlerim "Yeni Şiirler Yeni Öyküler-2005 Antolojisi"nde yayımlandı.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Çetin Altan, Demirtaş Ceyhun, Nazım Hikmet


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Özyurt , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.