..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığın hangi filizi köreltilmek istenmişse, tersine o filiz daha gür büyümüştür. -Freud
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Meslekler & İş Yaşamı > Manolya Soydinç




22 Haziran 2022
Hukukun Temel Kavramları  
İş Sağlığı ve Güvenliği

Manolya Soydinç


Hukuk Kurallarının Sosyal Düzen Kuralları İçindeki Yeri


:EGC:

Hukuk Kurallarının Ögeleri ve Özellikleri
Her hukuk kuralının üç ögesi bulunur.Bunlar;konu,irade(emir) ve yaptırımdır.
Konu,kanun koyucunun sosyal yaşama ilişkin bakış açısını da yansıtır.
İrade(emir),kanun koyucunun yapılmasını uygun bulduğu ya da yasakladığı davranışa ilişkin iradesidir.
Hukukta yaptırım maddi nitelik taşır.Her hukuk kuralı bir maddi yaptırım içerir. Bunlar;ceza,tazminat,cebri icra,geçersizlik ya da iptal olabilir.
Yaptırım=Tazminat
Hukuk kuralları geçici değil,uygulandığı zaman dilimi içinde süreklidir.
Hukuk kuralları bağlıyıcıdır.
Hukuk Kurallarına Uyulması ve Özgürlükler
Hukukun temelini,idealini ve son amacını adalet kavramı oluşturur.
Hukuk ve Adalet
Aristo adaleti ikiye ayırmaktadır.Bunlar; Denkleştirici Adalet ve Dağıtıcı Adalet
Örneğin,devletin herkesten eşit vergi alması denkleştirici,kazanca göre vergi alması dağıtıcı adalettir.
Hukukta Yaptırım
Günümüzde yaptırım uygulama tekeli devlete aittir ve çağdaş hukukun ayırıcı özelliği olarak görülür.
Hukukta Yaptırım Türleri
Ceza
Türk Ceza Kanununa göre cezalar hapis ve adli para cezaları olarak ikiye ayrılır. Hapis cezaları ise ağırlaştırılmış müebbet hapis,müebbet hapis ve süreli hapis cezaları şeklinde üç grupta yer alır.Adli para cezası belli bir miktar paranın hükümlü tarafından hazineye ödenmesidir.Türk Ceza Kanunu ayrıca cezalara ek olarak hükümlülerin belli hakları kullanmaktan yoksun bırakılabileceğini de belirtmiştir.
Ceza Kanunu'nda belirlenen cezalar harici bir de belirli bir topluluğa dahil olma sonucu,o topluluğun düzenine uyma yükümlülüğünü getiren disiplin hukuku cezalar vardır.Bunlar;uyarma,kınama,aylıktan kesme,geçici uzaklaştırma,ihraç ve benzerleridir.
Disiplin cezaları ancak belli statülerde bulunan kişilere uygulanabilen yaptırım olması sebebiyle genel cezalardan ayrılır.
Cebri İcra
Borcunu kendi rızasıyla yerine getirmeyen borçlunun devlet gücü aracılığıyla bu borcu yerine getirmesini sağlayan bir yaptırımdır.
Temelde icra daireleri görevlidir.Alacaklının elinde bir mahkeme kararı varsa ilamlı icra;para ve teminat alacağına yönelik bir kambiyo senedi varsa ilamsız icradır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın meslekler & İş yaşamı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hukukun Temel Kavramları
Hukukun Temel Kavramları
Hukukun Temel Kavramları
Hukukun Temel Kavramları


Manolya Soydinç kimdir?

Samimi,edebiyat aşığı. . . Paramedik İş Güvenliği Uzmanı


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Manolya Soydinç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.