..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Nehir Atıcı




5 Ocak 2022
İnsanlık Hastalığının Çaresi  
Nehir Atıcı
"insanlık" kavramını ele aldığım bir yazı.


:ECD:
İNSANLIK HASTALIĞININ ÇARESİ

Birileri çıkar “iyilik” kavramı altında bir insanı mahçup eder diğerleri izler ve fikirlerinin yönetilmesine izin verirler. Eski çağlardan beridir insanlar birisine yardım edince bunu “insanlık” kavramı ile kalıplaştırdı. Ancak toplumumuz öyle yönetilmeye muhtaç ki bu kelimenin artık şekil değiştirdiğini bilmemekte. Ben size yeni şeklini açıklayayım: İlk kural, insanların yüzüne arsızca kötü yanlış fark etmeksizin her davranışını utanmadan anlatmak. Evet belki diyebilirsiniz böyle bir davranışın ayıp olduğunu ancak günümüzde bunu şakalarımıza konuk eder karşı tarafa sunuyoruz. Kural iki, toplumda türeyen bir çok düşüncenin etkisinde kalarak bir kağıt parçasının değeri altında kalarak onu yüceltmek. Örnekleri görmek için bihaber açmamız veya pazara gitmemiz yetiyor. Kural üç, canlılara zarar vermek. Ah ama yok bunlar bir anlık sinir ile yapılıyor başlığı adı altında binlerce hayvan, bitki ve hayvan aramızdan ayrıldı. Kural dört, saygısız olacaksın. Öyle ağzına ilk ne gelirse söyle aklının karışmasına izin verme aman karışırsa maazallah iyi insan olursun. Saygı kavramı öylece yazılara ve iki çift absürt tartışmaların arasına koyulabilecek bir kavram değildir. Kural beş, bol bol dinlemeden ve okumadan katı düşüncelere sahip olup yargılamak. İnanın bana teknolojinin gelişmesinde bile bilim insanlarının kendi düşüncelerini güncellemesi yatar. Yargılamak kolaydır hele ki dinlemeden konuşmak insanlığın olmazsa olmaz tadıdır. Kimse biz ne zaman buraya evrildik diye düşünmez.
Fakat ben çaresini buldum. Şimdi zihinlerinizde bir alan yaratın ve bu büyük bir şehirde kalabalık bir cadde olsun. Sağ tarafınızda bir hayvana utanmadan zarar verebilen biri. Hemen arkasında kendi varlığının üstün olduğunu düşünen bir erkeğin insanlara terör estirmesi. Tabii bu sırada havada yıllardır süre gelen bir is kokusu. Evet tahminleriniz tuttu, hava kirliliği! Biraz öksürüp etrafa baktığınızda kaldırım yapabilmek için bir ağacı kesen bir ekip. Oysa o ağacın dili olsa ağlardı hemen oracıkta ancak tabii bu insanların yararına olurdu böylesine bir ağacı açık arttırmaya koylardı. Aaa ama o da ne? Az önce yanınızda bi dolandırma olayı gerçekleşti. Bir zücaciye dükkanında kasiyer malın ederinin yaklaşık yedi katına bir fincan seti sattı. Alan kişide muhtemelen misafirlerine gösteriş olsun iye o kadar parayı verdi. İnsan bu çağda kendinden çok başkalarının fikirleri için yaşar. Çareyi buldum demiştim ya işte böyle bir ortamda bir yıl yaşamak inanın bana o toplumda hala saf kalabilen insanları ayaklandırmaya itecektir.
Kim olduğumuzu kaybedeli çok oldu ancak yolu tekrar bulmak bizim elimizde. Bu insanlık kavramını değiştirme yolunda inanın bana cebinizden iki kuruş vermek yerine kalbinizde ki o yeni çağın bulaşmış olduğu kiri atacaksınız. Peki yeterince erken müdahale edersek sizce de bu “insan olmak” kavramını değiştirebilir miyiz?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ah Şu Sizler Yok Mu [Şiir]
Yazlarım Olmuş Bir Kuru Yara [Deneme]


Nehir Atıcı kimdir?

Ruhun gıdası denilen bu sanatta bulunan biri.

Etkilendiği Yazarlar:
İclal Aydın, Oğuz Atay, Virginia Woolf, Turgut Uyar


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nehir Atıcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.