"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Yeni pazarlar, değişen alanlar ve kur farklarının Türk firmalarının lehine olmasının dışında ülkemizin coğrafi ve jeopolitik konumu gibi avantajlar devletimiz için de yeni imkânlar oluşturmaktadır. Yaklaşık 20 milyar USD tutarında yıllık taahhüt işleri üstlenen firmalarımız bugüne kadar 123 ülkede 9600 adet proje üstlenip Türkiye’ye yaklaşık 380 milyar USD kazanç sağlamış durumdadır. Mevcut koşulların da lehimize değişimi beklentisiyle yıllık alınan müteahhitlik hizmetleri tutarının 30 milyar USD’ye kadar yükseleceği hesap edilmektedir. Özellikle gelişmekte olan ülkelerin pazarlarında bulunan potansiyel; mevcut durumda da kendini sıralamalarda açıkça göstermektedir. Zira Türk firmalarının taahhüt işlemleri en çok Rusya, Suudi Arabistan ve Katar piyasalarında gerçekleşmiştir ki adı geçen ülkelerden alınan işler toplam içinde % 46’lık bir payı işaret etmektedir. Adı geçen üç ülke dışında en fazla faaliyette bulunulan devletler ise geçtiğimiz sene Irak ve Cezayir olarak göze çarpmaktadır. Geçtiğimiz 30 senelik seyir içerisinde çok ülkede iş yapan işletmelerimiz için siyasi ve ekonomik sorunlardan dolayı sıralamada önemli değişiklikler olsa dahi Avrasya, Orta Asya ve Afrika pazarlarındaki bölgesel etkimiz halen devam etmektedir. Yakın zamana dair beklentiler ise mevcut pazarların geliştirilmesi özellikle Irak ve Afrika ülkelerindeki yeni fırsatları değerlendirmek şeklinde ifade edilebilir. Uzun vadeli beklentiler ise Kuzey Afrika’dan sonra Sahra Altı devletlerinde de faaliyet göstermek ayrıca Latin Amerika, Hindistan hatta ASEAN ülkelerinde piyasaya girebilmek şeklinde görülmektedir. Bu başarı ise siyaseten hükümetlerimizin, masada iş adamlarımızın ve yöneticilerin sahada ise bizzat mühendis, teknisyen, tekniker, işçi ve her seviyeden şirket çalışanlarına aittir. Bu sayede yaklaşık 100 bin Türk vatandaşı işçinin istihdam edilmiş olduğu devasa bir pazar meydana getirilmiştir. Açıkça görülmektedir ki 1980’li yıllardan bu güne yurttaşlarımız sözü edilen taahhüt işlemleri için kimlik, pasaport, özgeçmiş ve diploma çeviri belgeleri ile çıkmış oldukları 30 senelik yolculukta büyük zorlukları aşarak unutulmayacak işler başarmış durumdadırlar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Onat Tercüme, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |