..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Estetik > Aysun Güven




15 Mart 2019
Zeus'u Kızı.; İhtilaflı Alanlar  
Aysun Güven
Yaşadığımız şu günlerde, ihtilaflı alanların genişlemesi, genişleyerek en dar yerlere bile girmesi, örnek olarak, beğenmediği yemeği yapan aşçıyı, bıçaklamaya varacak kadar olayı kişiselleştiren insanların varlığı, cehaletin ve anlamsızlığın doruk noktasıdır. Ben, bu adam için sanat yapmıyorum diyebilir mi? bir sanatçı bilemiyorum..


:AJBC:
İhtilaflı Alanlar; İstanbul Bienali kapsamında, Fransız Kültür Merkezi’nde sahne alan bu kısa film, gezi olaylarını, geçmişten günümüze, yurt dışında benzeri alıntılarla, ilginç görüntülerle, tekrar gözler önüne sermiş.(Tamamında Fransızca ve İngilizce kullanıldığından benim anladığım buydu diyebilirim) Bu başlık altında o kadar çok şey barındırabilirsiniz ki.
İnsanların herşeyi ya da bir kısım şeyi bildiğini farzederek sanat üretilebilir mi ? Bu soruya cevap bulmakta çok zorlandım. Sanat, bir insanın kendini anlatması ise karşı tarafın ne bildiğinin önemi yok, kabul ediyorum. Ancak, anlattığınızın, ne kadarının, anlaşılması gerektiğini, hesaba katmanız , gözönünde bulundurmanız gereken bir husus değil midir ? Hangi sanatçı anlatmak ya da tarif etmek istediği şeyin tam olarak anlaşılmasını istemez ki ?“Sanat, tabiata ilave edilmiş insandır.”Bacon’un dediği gibi ise, insanı, insanın anlaması gerekmez mi?
Yaşadığımız şu günlerde, ihtilaflı alanların genişlemesi, genişleyerek en dar yerlere bile girmesi, örnek olarak, beğenmediği yemeği yapan aşçıyı, bıçaklamaya varacak kadar olayı kişiselleştiren insanların varlığı, cehaletin ve anlamsızlığın doruk noktasıdır. Ben, bu adam için sanat yapmıyorum diyebilir mi? bir sanatçı bilemiyorum..
.Zira “Bir kitabın zaferi okuyana bağlıdır.”diyor bir Latin Atasözü.
En önemlisi de belirtmeden geçemeyeceğim bir husus daha var, konu sanat olunca. Reklamlara harcanan onca paralara rağmen, genç, pırıl pırıl, ödül üzerine ödül alan müzisyenlerimizin müzik aletlerini alabilmek için, sponsor bulamamaları ve hatta üstün yeteneklerinden dolayı kazandıkları, ücretsiz yurt dışı burslarını bile, oradaki geçimlerini sağlayacak maddi imkanı bulamadıklarından, bu eğitimden mahrum kalmaları bana bir şeylerin doğru gitmediği izlenimini veriyor.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın estetik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zeuskız; Prada Gırgır'a Karşı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
2020 Bit Artık
Zeuskız; Yalan
Zeuskız; Metaverse Dönüşüm Dontlookup
Iğdır Harward Arası Kaç Km?
Zeuskız; Metaverse Dönüşüm Dontlookup
Zeuskız; Çağrışımsal Eşik
Ertelenen İşlere Gün Doğdu
Zeuskız; Sizi Dinlesinler
Zeus'un Kızı; Sevgili Virüs
Ego Bitti Şarj Etmek Lazım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Mizah [Şiir]
Irmak [Şiir]
Bütün Yolculuk Boyunca Hasret Ayrılmadı Benden - Bir Ucu Bir Kuyuda Kaybolan Rüzgarlı Bir Şosede [Şiir]
İnsana Dair [Şiir]
Bir Dolu Bir Boş [Şiir]
2011 Yeni Doğan [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Derdim Bu Olsun [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Ne Diyeceğimi Bilemedim [Şiir]


Aysun Güven kimdir?

hayatın içine sığamayanlar kitapların içine sığabilir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.